je eigen lamp

Aanvaard niet wat ge uit de tweede hand hoort, aanvaard niet de traditie, aanvaard niet een uitspraak alleen omdat die te lezen is in een boek, noch omdat die overeenstemt met uw overtuiging, noch omdat uw leraar het zegt. Wees uw eigen lamp.

Boeddha

Ben er helemaal mee eens, je moet niet zomaar met me eens zijn.
En zeker niet dat r een oppervlakkige herkenning is van oja dat heb ik ergens gelezen.
Door de jaren heen heb ik nooit zomaar alles aangenomen wat de grootste inspiratoren deelden. Alles heb ik steeds getoetst aan mijn waarheid en beleven. En dat doe ik nog steeds, heb je denk ik wel gemerkt als je me vaker gelezen hebt. ;)
Heel snel zetten denk-beelden zich vast en verdwijnt het leven eruit.
Dan is t leven alleen nog maar een bevestiging van dat denkbeeld of n voelen dat dat denkbeeld aangevallen, aangetast wordt.
Het gaat er om, echt levend te blijven, voeling te blijven houden met jouw innerlijke waarheid en beleven, wat die ook is.
Het gaat niet om dat dit de Waarheid is.
Maar dan ook open blijven in die waarheid in jouw waarheid in jouw beleven.
Dan kan er groei en verandering blijven van waarheid tot waarheid in een misschien wel meer en meer voeling krijgen met de Waarheid.

lieve warme groet Kagib

Reacties

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS