Licht in mij



Licht in mij.
Het is zo licht in mij.
Er is verwondering, alles is zo licht.
Het leven zo licht,
gedragen door dit Licht,
en alles wordt hierdoor verlicht.
Het is leeg, het is vol.
Alles is goed.
Een voortdurende glimlach op mijn gezicht.
Ik kijk naar mezelf, en ik lach.
Waarom?
Zonder reden, ik lach.

Het leven is zo licht als een veertje,
dansend door het leven.
In de stilte in het Zijn.
Zonder een voet te verzetten, een dansen,
een vreugdedans binnenin
Heel lichtvoetig.
Alles is goed.
Aan alles toon ik een glimlach.
Het maakt niet uit, wat is buiten mij,
want er is Licht,
het is licht,
ik ben Licht.
En ik lach.
Mijn mond vormt zich tot een glimlach,
als vanzelf.

En toch doe ik helemaal niets.
Maar kan alles,
kan alles doen,
kan alles zijn.
Stromen van zachtheid en tederheid gaan door me heen.
Verbondenheid.
Het is zo Licht in mij,
en niets of niemand kan dit Licht aantasten, verduisteren,
niets kan me belasten.
Ik doe niets, doe alles.

Het is niet te begrijpen, niet te grijpen,
het is.
Het is Licht,
en het leven daardoor zo licht.
Niets lijkt meer belangrijk, is meer van belang.
Het is wat het is, en alles is licht,
verlicht door dit Licht.
Zo licht als een veertje,
dans ik zonder te bewegen.
Alles is mogelijk,
nu en elk volgend moment.
Alles kan zich openbaren wat wil,
in deze innerlijke Lichtekracht,
gedragen door deze vrije Liefdeskracht.
Ik mag je omarmen, verwarmen.
Ik lach naar je,
voel het Licht.
Het Leven is Licht.

Er is nu niets dat me kan belasten,
aan kan tasten, in dit Licht dat straalt,
dat is.
En zomaar was het daar.
Het was er altijd.
Het kwam over me,
en nu draagt het me.
Ik kijk ernaar met verwondering.
Deze dagen die door dit Licht worden gedragen.
Het was toch wel een tijdje geleden,
andere lichten, lichtten op.
waardoor vaker mijn hart werd bezwaard,
verzwaard, en het Licht uitdoofde,
ik dit Licht niet meer mocht/kon ervaren.

Dit Licht is niet te delen,
niet over te brengen.
Het is een.
Het is alles.
Je kunt het slechts voelen, in dat alles licht is.
Dit Licht verbindt ons met elkaar,
maakt ons een.
Ik kan niet anders dan glimlachen,
alles zo helder en klaar,
eenvoud.
Weer breekt een lach naar buiten, een warme lach.
Het Licht is onverwoestbaar.
In verbinding met dit Licht kan ik alles doen, alles zijn,
wat nodig is, waarin het Licht spreekt, tot mij spreekt,
in het eeuwige moment.
De blijheid van het kind is weer wakker geworden,
een lichtvoetige blijheid,
in onbevangenheid.
Niets lijkt meer belangrijk dan in dit Licht zijn,
dit Licht te zijn.
Vederlicht.
Dansend op de innerlijke Lichtkracht.
Vrij in deze beweging.

Het Licht is heel tastbaar,
kan heel tastbaar gemaakt worden.
In elke aanraking,
in alles wat ik aanraak,
maak ik verbinding,
Ik raak jou aan, in alles.
Ben verbonden met jou,
waar je ook bent,
hoe je jezelf ook voelt.
Een aanraking van Liefde,
mijn hand, teder en zacht,
op mijn arm.
En de wereld is in mijn hand,
alles aanwezig in deze aanraking.
Een zachte streling,
een stroom van tederheid, in verbondenheid,
die door me heen gaat.
De Verbinding is gemaakt.
Een Verbinding met jou, met iedereen,
met alles.
En weer verschijnt een glimlach op mijn gezicht.
Het is een lichte aanraking,
een Licht-aanraking.


Kagib

De uitgesproken woorden:

http://we.tl/bEBMf1fp1K

Reacties

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS