je eigen pad gaan



Het lijkt makkelijk je eigen weg gaan maar echt je eigen weg gaan daar gaat veel aan vooraf. Dan moet je eerst jezelf kennen en ontdekken waar je de weg ging van anderen, en uit de weg ging wat je voelde wat wilde.
Ja, mijn weg is beetje anders geweest, eigenlijk ben ik altijd mijn weg gegaan, niet uit de weg gegaan hoe mijn hart sprak, wat het wilde. Ik kon t ook nooit ontkennen, het sprak te krachtig. Kon geen masker op, geen muur bouwen. Was daardoor heel kwetsbaar maar bleef wel heel dichtbij mezelf.
Al veel jaren zeg ik nu, ik luister alleen nog naar mezelf, wat in me is, heeft in alles het laatste woord. Dat is de toetssteen, dat is mijn fundament, mijn Zijn. Daar neem ik verantwoordelijkheid voor.
Dat is mijn Bewustzijn. En al is in dit Bewustzijn een éénheid van Zijn, waarin je elkaar her-kent er blijft een unieke wijze van uitdrukking. Wat ik nu Ben en deel, is mijn uitdrukking door mijn persoonlijkheid heen.

Maar als je dus gaat staan voor wat je voelt dat je wil, wat wil, dan kom je in het licht te staan.
Dan wordt je zichtbaar. Hoe ga je hiermee om?
Voor alle duidelijkheid dit is geen egoverlangen, dat je dit zo graag wil, in de picture staan. Het gaat uiteindelijk niet om wat een ander ervan vindt. Het gaat om trouw te zijn aan wat jij voelt wat wil.
Voor mij is dit de praktijk van eigenlijk mijn hele leven. Mijn hele leven heb ik keuzes gemaakt vanaf al heel jong die vreemd waren voor anderen, die tegen de stroom in gingen. De boodschapper heeft altijd in mij gezeten, ik ben er mee geboren, het zit in mijn bloed, het is mijn reden van zijn hier.
En dan kom je dus een heleboel reacties van mensen tegen die daar iets van vinden. Vaak ook projecties van hun eigen verlangen, hun frustratie, van daaruit oordeel.
Er werden en worden zoveel plaatjes op mij geplakt.
Maar omdat ik zelf Weet waarom en van waaruit ik doe wat ik doe, ben ik hierin vrij.
Het laatste woord in alles heeft het Bewustzijn in mij, wat in mij gegroeid is. Daar luister ik naar, daar neem ik verantwoordelijkheid voor, daar sta ik voor. Wat t gevolg ook is.
Van daaruit, in die verbinding heb ik vele radicale keuzes gemaakt, en als dit weer wil gebeuren zal ik t weer doen.
Maar in mezelf Weet ik dat t goed is, dat t goed zit, dat ik in harmonie ben met mezelf, met meZelf.
En daar gaat t om, dat je dit voelt, ja het is goed, ik sta in mijn Kracht. Het wordt beKrachtigd.

Kagib

De uitgesproken woorden:

http://we.tl/55Npks5mLs

Reacties

Populaire posts van deze blog

zachtmoedigheid

NIETS ZIJN

de golf en de oceaan