ont-moeten

Ont-moeten vanuit je hart en gebaseerd op intuitie kan leiden tot het inzicht dat je mag in plaats van moet.

Reiki_Lotus

Wel grappig als ik dat zo lees. Staan eigenlijk twee dingen in.
Ten eerste het innerlijke proces, een aandachtig aanwezig zijn bij/in jezelf, en dan onderzoeken in jezelf wat er in jou allemaal moet. Wat er moet gebeuren. En welke energie zit in dat moeten? Er zijn natuurlijk dingen die moeten gebeuren maar die kun je heel licht doen als er binnenin geen moeten in zit.
Dat proces. Het ont-moeten, het vrijmaken in jezelf van alles wat je moet van jezelf. De lading eraf halen zodat je in vrijheid kunt doen in lichtheid wat gedaan wil worden.

Tweede wat ik lees is de ont-moeting met de ander. Een echte ont-moeting met een ander is zo kostbaar, dat er niets moet, ruimte voor wat is, voeling met wat is, er niks bovenop. Echt open voor elkaar. Als dit wederzijds is zijn dit de mooiste de meest wezenlijke ontmoetingen. Maar als jij tot dat ont-moeten komt krijgt de ander ook de ruimte voelt de ander ook, he, ik mag zijn, ik hoef niemand te zijn, niets hoog te houden, ik mag laten zien wat ik voel.
Jijzelf voelt je ook op je gemak als je in jezelf voelt als je iemand ontmoet ik hoef niets, niets groot te houden, ik ga gewoon die ontmoeting aan zonder verwachtingen, ik mag er zijn, en die ander mag er zijn.
Dat is mooi als je dat tot beleven komt, heel mooi, dat is kostbaar zo'n ont-moeting.

lieve warme groet Kagib

Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN