alles gedaan 5-8-2000



Ik heb alles gedaan.
Ik heb gerookt, gedronken, geblowd.
Heb vervloekt het bestaan, God,
en mijn vader erachteraan.
Ik ben over grenzen gegaan.
Ook seks was iets waar ik zeer van genoot.

Ik ben door het lint gegaan.
Woede barstte naar buiten.
Verdriet als een overstroming.
Maar gelukkig kon ik dit alles in tekst en zang uiten.
En wie ik nu ben is de beloning.

Door diepe eenzaamheid ben ik gegaan.
Zeeen van pijn heb ik doorleden.
Maar gelukkig heb ik meer en meer begrepen het bestaan.
En zijn al deze heftige emoties van het verleden.

Eindeloze verliefdheden hebben op zijn kop gezet mijn leven.
Als een ware romanticus was ik totaal door dit gevoel bezeten.
Vele vrouwen heb ik mijn hart gegeven.
Al deze pijnlijke, maar ook intens mooie momenten zal ik nooit vergeten.


Maar al vroeg merkte ik dat ik anders was.
Ik begon al snel te vragen waarom?
Een diepe wond werd geslagen, die niet snel genas.
Het genezen van die wond was als een berg die ik beklom.

Het leed over de wereld was groot.
Maar meer en meer begreep ik, dat het waren symptomen.
Al mijn strijden liep hierop uiteindelijk dood.
Ik was er niet meer geweest, als ik hier niet was achter gekomen.

De antwoorden kwamen op me af.
Het begint allemaal binnenin.
Het was een totaal ander pad waar ik me op begaf.
Mijn leven kreeg een nieuwe zin.
Vrede begint binnenin.

Nu heb ik dan deze vrede gevonden.
Onder leiding van een onzichtbare kracht.
Alles wat ik nodig had, werd op het juiste moment op mijn pad gezonden.
Deze weg heeft me door de innerlijke duisternis gebracht.

En toen dacht ik, dit is het einde van de reis.
Het gaat om de vrede en de harmonie.
En mediums en occulte systemen brachten me daarbij ook nog van de wijs.
Het was een dwaling, is wat ik nu zie.

Het gaat niet om het paradijs op aarde.
Het gaat om leger worden, achter laten.
Alles wat ik wil bouwen in deze wereld heeft geen enkele waarde.
Het gaat om terugvinden wat we ooit bezaten.

Dus het perspectief is nog eindeloos.
Soms vraag ik me af, waar ben ik aan begonnen.
Maar ik weet dat wil groeien een innerlijke Roos.
Het is de Waarheid, niet door een mens verzonnen.

Zo wacht ik stil.
Schep ik ruimte voor Dat.
Voor wat in mij groeien wil.
Openbaring van een innerlijke Schat.

Dus ja, ik heb alles gedaan.
Alle vruchten van het leven heb ik geplukt.
Maar ik ben blij en dankbaar dat ik heb leren verstaan.
Dat het Plan met mijn leven is gelukt.


Kagib

Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN