HET DENKEN



Eigenlijk is de kern van het probleem waar de wereld mee zit, dat het leven is gebaseerd op het denken op de mind, op wat we denken te weten denken dat is denken dat wil.

Maar daarin is dus helemaal geen openheid voor wat echt Weet in ons. Wat in het hart is, het Weten in het hart, wat dus de kern van de Sleutel is. Met dat Weten in het hart kan een nieuwe wereld opgebouwd worden. Op geen enkele andere manier is dit mogelijk.

Hoe is dit voor jou, als je dit zo leest? Neem je dit als kennisname aan en ga je weer terug naar de orde van de dag?
Voel jij in jezelf iets van dat Weten? Dat echte Weten?
Vertrouw je daarop? Neem je dit mee in je leven?
Hoe ga jij hiermee om in het dagelijkse leven?

Heb je ervaringen hierin? In je dagelijkse praktijk, de betekenis van dat ware Weten. Of de andere kant het gevangen zijn in het denken te weten, dat het daarna eventueel anders was?

Het enige van belang is dat dit ware Weten gaat stromen, ruimte krijgt in ons.

Kagib

De audioversie:

https://we.tl/t-Ok8SZbTDjN



Reacties

Populaire posts van deze blog

VRIJMAKEN

MAN VROUW