esoterie

Het is erg gemakkelijk om jezelf voor de gek te houden en te denken: ik begrijp theosofie, of esoterie wel zo ongeveer. Veel moeilijker is het om open te staan voor de werkelijke innerlijke wijsheid die esoterisch genoemd wordt en die waargenomen wordt ipv gelezen en uit het hoofd geleerd.

Katinka Hesselink

Ben er helemaal mee eens. Ook in alles wat ik deel, het gaat er niet om dit in je verstand op te slaan, dat het denkkennis wordt, een jasje wat je aantrekt. Iets wat je probeert te doen. Wat ik deel dat deel ik met jouw hart, wat kan raken, dat het iets teweeg brengt, beweging in je brengt eventueel wezenlijk her-kenning. Iets wat je eigenlijk al wist, alleen maar weer aangeraakt, wakker gemaakt wilde worden.

Echte kennis kan natuurlijk ook confronteren, iets wakker maken van emotie, pijn, verdriet. Dat dit ook er mag zijn, ook dat doorvoelen, de betekenis hiervan. Dat iets wat verborgen was nu zichtbaar geworden is.
Zo kunnen woorden van zo grote betekenis zijn, als ze echt binnen gelaten worden, zonder er iets tussenin, helemaal leeg, geen bevooroordeeldheid het al denken te weten, maar elk woord als nieuw ontvangen, onbevangen puur en eerlijk.

Ja, dat zou mooi zijn. Daarin zullen dan ook mijn woorden van de meeste betekenis kunnen zijn.

lieve warme groet Kagib

Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN