begrip

Iedereen hoort alleen wat hij begrijpt.

Goethe

Helemaal waar. En daar nog aan vast, dat wat we willen begrijpen, waar we open voor zijn, zodat we kunnen ontvangen.
Er is eigenlijk heel weinig wezenlijk begrip in de wereld.
Dit komt omdat alles vast zit in beelden, wat we denken te weten denken dat is.
Al heel vroeg is alles gekristalliseerd.
Daarna willen de meeste eigenlijk het liefste vasthouden aan wat ze al hebben.
Het leven is er dan uit, echt leven en beleven.
Echt willen zien, voelen, wat is.

Ook alles wat ik deel.
Heel vaak zal alles ingepast worden in iemands beeld van de werkelijkheid.
Daar botst het dan op, daar wordt het door gekleurd, gevormd, misvormd.
Het is heel eenvoudig alles wat ik keer op keer probeer te delen maar als de intentie tot begrip ontbreekt dan heeft het geen enkele zin wat ik deel.
Daarom ben ik dankbaar overal waar wezenlijke aandacht is, echte openheid.
Waar wat ik deel echt ontvangen wordt met een open hart.
Dan heb je elkaar wezenlijk iets te geven.

lieve warme groet Kagib

Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN