alles en Niets




Is het niet het denken, dat iets van je maakt?
En ja, als dat denken er niet is dan ben je toch ook niks?
Als ik dan bewust ga denken, oh wat ben ik geweldig, of oh wat ben ik niks waard, dan is dat weer heel geforceerd.
Is dit niet interessant om naar te kijken, naar wat je over jezelf denkt?
En dan zeg ik, dat denken is maar een spelletje dat met je gespeeld wordt. Bewustzijn is van een totaal andere orde, das niks.
Je Bent gewoon, en dat is alles.
Daarin is het vervuld, daarin ben je vervuld.
Gevuld met Licht. Juist daardoor is het leven zo licht, want je hoeft niets meer te bewijzen, niet meer anders te zijn dan je bent. Niks verdedigen, niks beschermen, niks verbergen. Want dat is alleen maar als je denkt iets te zijn.

Het is zo stil, heeeeel stil. Alleen dat denken maakt steeds die drukte. Dus als dat er niet is, ja dan is t wel lekker vredig. Wat kan je dan nog uit die vrede halen?
Je ziet gewoon wat is, drinkt het in, zet er niks tussen, geen beeld dat je opbouwt. Steeds weer nieuw het leven proeven, de ander proeven, door je heen laten gaan, tot je laten spreken.
Alles is een, en als iemand in jouw eenheid wil delen, zich wil openen, er vertrouwen in heeft dan deel je jouw eenheid. Maar hierin is geen afhankelijkheid, want die eenheid blijft ook als iemand afgescheiden wil blijven. Jij omvat de ander in die eenheid.
Ik is n woordje, een manier van uitdrukken, maar t heeft geen enkele lading meer, je verbindt er niets meer aan. Dat ik omvat uiteindelijk alles.
Ik ben niks, ik ben alles.
Valt dit over te brengen?
Ben bang van niet.

Wat ik hierin zichtbaar wil maken is dat dit denken zoveel met ons doet. De scheidingen veroorzaakt, iets van ons maakt, ons onrustig maakt. Daardoor verliezen we vaak of bijna altijd de Verbinding, omdat dit denken met ons op de loop gaat.
Maar t is niks. Slechts een illusiespel dat je uiteindelijk minimaal nodig hebt.
Gewoon Zijn, in Verbinding zijn, in aandacht zijn, helemaal leeg geworden zijn, van jezelf. Dan kan in alle eenvoud het Leven uistromen, zich uitdrukken. Dan kan er waarlijk Liefde zijn, verbondenheid.

Kagib

De uitgesproken woorden:

http://we.tl/Gy8DMyUdQd

Reacties

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS