ANGST EN LIEFDE



Dat jezelf ten diepste realiseren overal waar niet de Liefde is, is niet de Waarheid. Maar dit wil niet zeggen dat je de rest moet ontkennen, onderdrukken, overstijgen. Maar t kan ruimte scheppen in jezelf om te voelen dat het zo is en dat steeds als die Liefde er niet is jezelf terugroepen, wat is hier aan de hand waarom voel ik die Liefde niet, waarom is er dat oordeel in mij, waarom die emotie etc. etc. Dit alles wil in het Licht wat uiteindelijk de Liefde is, oplossen.

Daarin is niks mis met emotie verwarring etc. Waar het om gaat is, dat je Verbinding maakt met wat hier niet door aangetast is, en dat is de Liefde. En die Liefde, de Universele Inspiratie, die Weet, die Weet wat is. Die kan dwars door de pijn heen, in een loutering alles terug in balans brengen, terug naar de Vrede brengen.

Het gaat om zicht te krijgen, overal waar weerstand tegen iets aanwezig is, tegen iets of iemand, tegen een bepaalde situatie. Het wil je iets zeggen, het is een teken, een aanduiding.
We doen het allemaal zelf, ook dat jezelf ten diepste realiseren. Het is onze reactie op de wereld om ons heen. Het is aan ons om hier verandering in aan te brengen, hier inzicht in te krijgen begrip voor te krijgen. Zo mag er waarlijk verandering komen. En ja als je je overgeeft en dat dan floep de Vrede er is zo is het natuurlijk niet. Maar wel als je het echt Ziet doorZiet, dan is de vrucht daarvan ware vrede Liefde.  

Kagib

De uitgesproken woorden:

http://we.tl/t-JmYSSg4mNT



Reacties

Walter zei…
Helaas komt er steeds meer vijandigheid naar boven en daar wil ik niet aan meedoen!
Of doe ik er toch aan mee om mij daar niet over te uitten?
Jammer dat het meedoen met facebook meeting mij niet lukte...Volgende keer beter, hoop ik!
Kagib zei…
Nou dan past deze tekst er goed bij Walter. Onderzoek het in jezelf. Misschien dat volgende keer de meeting lukt, je bent van harte welkom. :)

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS