in het nu



Voor alle duidelijkheid, juist als je helemaal in het nu bent, kan intens zichtbaar voelbaar worden wat je ego is. Maar het wordt gedragen door dat nu, door dat moment, door dat wat waarlijk Liefde is, wat Weet. Het is de Eeuwigheid die zich dan kenbaar kan maken over wat is in de tijd. Die kan je emoties en gedachten ontmaskeren. Dat je er zo waarlijk inzicht in kan krijgen zodat ze mogen en zullen verdwijnen. Als je het echt Ziet verdwijnt het. Onze ware aard is niet van de tijd maar het omvat wel de tijd door alle tijden heen. Daarom Weet het ook zo goed dat wat nodig is, wat het moment vraagt. 

Het gaat niet om iets handhaven, het gaat om te zien te voelen wat we doen, waar emotie wakker wordt, gedachten die je denkt, dat je hier intens alert op wordt in wat door je heen gaat. Het gaat niet om dat je er onpersoonlijk naar kijkt want dan haal je eigenlijk de energie er weer uit. 
Als ik naar mezelf kijk, ja ik had altijd die waarnemer maar al had ik die waarnemer toch gingen die intense emoties dwars door me heen, gooiden me alle kanten op, had geen verweer. Maar terwijl dit gebeurde bleef er iets kijken en zo kon ik ontkoppelingen maken, inzicht krijgen, begrip krijgen ervoor en zo mezelf ervan bevrijden. 
Het vuur moet brandende blijven zodat het kan louteren omzetten, transformeren. Totdat er niets meer is wat brandt, wat je in brand zet.

Kagib

De uitgesproken woorden:

http://we.tl/t-i3cqXgvyzt

Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN