zoeken naar de waarheid



Dat is goed om in jezelf te onderzoeken, waarom ben jij het spirituele pad op gegaan? Wat wilde je, wat wil je hiermee?

Echt heel eerlijk in jezelf kijken hoe dit voor jou is. Voor heel veel gaat het om de kick en ze gaan van kick naar kick, een soort spirituele drug, die dan ook steeds weer uitwerkt, uitgewerkt raakt. Dus dan weer op zoek naar de volgende kick.
Zo zul je nooit waarlijk bevrijding, vervulling vinden, nooit echte heling en eenwording.
Dan blijf je nog op de oppervlakte ronddansen, totdat je moe bent van deze dans. Nooit de diepte ingaan.
Ik ben zelf achteraf dankbaar dat dit nooit mijn motivatie is geweest. Mijn motivatie was, ik wilde puur zijn, ik wilde worden wat ik zeg, dat woord en daad overeenstemmen, wat hiervoor ook nodig was. Overgave was daarom ook nooit moeilijk voor mij, ik wilde niets liever dan mezelf overgeven, in het Licht staan. Ik wilde niets liever dan dat alles weggebrandt werd wat dit Licht niet was in een meer en meer voelen wat dit Licht vertegenwoordigt, de diepte aan Liefde en wijsheid hierin besloten. Daar wilde ik een mee worden, niet om de kick maar omdat ik wist dat daar mijn Thuis lag.

Velen zijn verslaafd, ze willen extase, extatische ervaringen, van wauw he, te gek joh, daar wil ik meer van, dat wil ik weer. Dan is er geen verschil tussen wat voor drug dan ook. Mooie hemelse werelden die uiteindelijk dan toch verblindend werken en de Realiteit wat werkelijk is kan zich zo nooit open-baren.
Dus dat moet je in jezelf wortelen, het gaat om de Waarheid, dat die vrij mag komen, die is niet vluchtig, die is tijdloos en blijft over. Dat die Waarheid je vrij mag maken.
Het gaat erom dat wij verdwijnen, dat we leger en leger worden van onszelf. Dat wat we denken dat wil. denken dat is, denken te weten. Dit moet allemaal verdwijnen onder leiding van, in een voeling krijgen met wat werkelijk Weet dat wat Liefde is. Dat wil ons vervullen, dat we hiervoor ruimte maken.

Verlichting is een sloopproces. Je komt in het Licht te staan, vaker onbarmhartig en toch met Liefde, het is maar hoe je erop reageert. De Liefde straalt gewoon en Weet wat is, kijkt dwars door jou heen maar met ogen van Liefde.
Overgave aan die Liefde, daar voeling mee krijgen, wat het gevolg ook is. Het principe van niet mijn wil maar Uw Wil.
In die overgave afleren wat we geleerd hebben, afbouwen, leeg maken, oplossen, verdwijnen. Dat is de weg naar Huis zodat we waarlijk Thuis komen in ons diepste binnenste en van daaruit ons thuisvoelen overal waar wij zijn.

Kagib

De uitgesproken woorden:


Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN