de Alopenbaring



Citaat van Lao Tse: De Alopenbaring is niet menslievend.

Bij mij komt naar boven, ja dat is zo, als de Liefde nog niet echt bevrucht is met het leven op aarde. God, het Goddelijke, Essentie, of wat voor naam je er maar aan wil geven is heel heel onpersoonlijk. Daar plakken we allerlei plaatjes op maar dat zijn onze plaatjes.
Als die bevruchting wel plaatsgevonden heeft, een mens gelouterd is door het leven en zo de Liefde vrijgemaakt heeft in zichzelf, dan is het een heel ander verhaal. Dan is een heel natuurlijke vrucht waar medeleven en betrokkenheid. Maar niet iemand voortrekken of bevooroordelen. Nee die Liefde is voor iedereen maar iedereen heeft iets anders nodig. En dat Weet dus die Liefde die Verbinding in jou. De Verbinding met Zielen die die weg al gegaan zijn. Daarin is dus de Liefde zeker niet alleen lief. De Liefde, ook de gelouterde Liefde doet wat nodig is. En aan de buitenkant kan dit soms heel koud of confronterend zijn.

Als ik naar mezelf kijk her-ken ik me zelf in dit voorgaande verhaal, daarom kan ik er ook van getuigen.
Mijn Kern, de abstracte Godskern in mij hoeft eigenlijk niets meer. Dat is vervuld dat is klaar. Maar doordat ik de weg door het leven gegaan ben, dwars door alles heen, kon ik die Liefde op aarde brengen. Daar luister ik naar omdat ik Weet dat die Bron van Liefde Weet wat is en wat de ander echt nodig heeft.

Kagib

De uitgesproken woorden:


Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN