HET GEWETEN



Mbt het Geweten. Aan het begin van mijn bewustzijnsweg was het een zeer intense tijd, waarin het Geweten elk moment sprak, in alles wat ik deed. Me terugriep, me confronteerde met mezelf. Slechts klaarhelder het Licht over dat wat was. Het viel niet te ontkennen, te verloochenen.

In korte tijd ben ik toen door heel veel heen gegaan. Ik moest er wel doorheen want anders kon ik niet verder, dan stopte alles.
Naarmate het proces vorderde sprak het Geweten minder en minder want het hoefde niet meer te spreken, het was in harmonie gebracht, in het Licht gebracht.

Uiteindelijk breekt een ander Krachtveld je leven in en haalt daarin alles overhoop. Als je daartegen gaat vechten ja dan wordt t nog erger, wat dan natuurlijk vroeg of laat niet meer lukt, je wel tot overgave moet komen.

Als die Kracht nog niet in je kan werken, kun je een relatief rustig leventje leiden, tuurlijk met zijn ups en downs. Die ups en downs hebben dan te maken met dat er iets tegen zit, dat je teleurgesteld bent, verlangens niet vervuld zijn. Maar dit alles zonder begrip en daar heb je dan ook geen behoefte aan. Maar zo zal er ook minimaal iets veranderd zijn als je overgaat, slaap je nog steeds, was t de tijd nog niet om wakker te worden. Misschien een volgend leven.

Zo zijn er heel veel mensen die nog slapen, nog willen slapen, niet wakker willen worden. Het heeft vaak ook geen enkele zin om dit te proberen. De tijd is er nog niet rijp voor.
Maar als je wakker wordt, je opent voor die Kracht dan maakt dit een wereld van verschil. Eigenlijk begint het leven dan pas, echt leven, vol en dynamisch, met verantwoordelijkheid. Dan kan het transformeringsproces in gang gaan. De grootse innerlijke verandering in allerlei stadia.
Dan wordt t leven een waar avontuur, een spannende ont-dekkingstocht waarin zoveel dat eerst verborgen was zichtbaar wil worden.

Kagib

En de uitgesproken woorden:

https://we.tl/t-EUwGxi3DT8

Reacties

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS