het niet-doen

Het niet-doen. Het heeft een beetje verbinding met mijn plopervaringen. Die plopervaringen kon ik niet doen. Die plopervaringen konden gebeuren omdat ik er open voor was. Omdat ik aangeraakt kon worden, waardoor ik mocht zien. Inzicht had/kreeg in dat wat was, dat waar ik in vastzat, wat me beklemde. Zien waar ik blind was. Daardoor kon het Licht op mijn innerlijke duisternis schijnen, me inlichten, verlichten, en de duisternis loste op in dit Licht. Het was niet, dat ik iets niet meer wilde zijn, iets probeerde te zijn, of niet probeerde te zijn. Ik was wat ik was met mijn hele wezen. En zo ben ik heel veel geweest, totaal. Heel veel emoties die door me heen gejaagd hebben. Veel waarin ik klem zat, waar ik me gevangen in voelde. Niks onderdrukt, alles vrij gelaten en getoond.En zo, kon en mocht het verdwijnen.

Daarom zeg ik je kunt het niet doen. Je kunt slechts open staan, zodat het gedaan kan worden. Zodat het bewustzijn in je mag werken, zijn werk mag doen. Zodat het Licht mag inlichten. Als je doet, raak je gespleten. Je onderdrukt dan altijd een stuk. Ik wil dit niet meer zijn of dat niet. Ik wil niet boos zijn, ik wil lief zijn, begripvol. Ik wil niet meer jaloers zijn, ik wil niet meer hebberig zijn, ik wil verlichting. Ik wil dit ik wil dat. Dan is de eenheid verdwenen, dat wat je bent. Een deel naar t onderbewustzijn gezonken, bv als je niet boos wil zijn en hier je best voor doet. Ik ben verschrikkelijk boos geweest op alles en iedereen. Heb mijn vader dood gewenst, vele mensen veroordeeld, hoe kunnen jullie. En nu is het allemaal verdwenen. Ik ben ook zo verdrietig geweest, wanhopig, depressief, me het minste van het minste voelend, totaal intens minderwaardigheidscomplex. Ook dit was ik totaal, geen bescherming, geen afweer, geen muur, totaal kwetsbaar. En ook dit is verdwenen, door ook hier totaal doorheen te gaan, door me heen te laten gaan. En zo heb ik mijn pakketje beleefd/doorleefd. Het bleek allemaal illusie te zijn. Alles wat zo donker, zo zwaar, zo uitzichtloos leek, alles verblinding. Maar ik kon hier pas achterkomen door er dwars doorheen te gaan.

En zo hebben we allemaal ons pakketje. Het ene zwaarder als de ander. Ieder onze eigen achtergrond die nog in het nu doorspeelt. We kunnen hier pas vrij van komen door onder ogen te zien dat wat is. Dit helemaal door je heen te laten gaan, en te voelen wat de betekenis is. Met volle aandacht in het nu aanwezig zijn, dat is en blijft de sleutel. Voelen wat dat leven met je doet, wat het raakt. De schuld niet buiten jezelf leggen, maar in je hart kijken wat het je wil zeggen. Het leven is slechts een spiegel. Het leven is er slechts om je te helpen, om je iets te laten zien. De mensen om je heen, de situatie waar je in zit. En als je gezien hebt zal de blokkade oplossen. En zeker het Leven kan je ook toetsen in je innerlijk. Beproevingen, om te kijken of je jouw Waarheid echt gegrond hebt, dat hoort bij het proces.Totdat niets je meer uit die Waarheid kan brengen omdat je die Waarheid bent. Dan Ben je wie je bent, en je leeft je leven, en je bent gelouterd. Dan kun je een zuiver instrument zijn van dat Leven. Dat is uiteindelijk waar het in het leven om gaat, dat we uiteindelijk allemaal in Vrijheid een zuiver instrument, een zuivere uitdrukking mogen worden van de Liefde, van de Essentie.

Kagib

En de uitgesproken woorden:

http://media.putfile.com/het-niet-doen-91

http://www.megaupload.com/?d=ZFW66KY4

Reacties

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS