helpen uit roman de Golem

Ik weet het van de student Charousek. Ik sprak hem op de straat aan, omdat hij me merkwaardig veranderd voorkwam. Hij heeft me in de volheid van zijn hart alles verteld. Ook dat u hem geld hebt gegeven. Hij zag me doordringend aan en legde op elk van zijn woorden heel vreemd de nadruk, maar ik begreep niet wat hij daarmee bedoelde. Zeker er zijn daardoor een paar druppels geluk meer uit de hemel neergeregend en - en in dit geval heeft het misschien ook geen kwaad gedaan, maar vaak berokkent men zichzelf en anderen hierdoor alleen maar verdriet. Helpen is niet zo gemakkelijk als u denkt, mijn beste vriend! Dan zou het zeer, zeer eenvoudig zijn de wereld te verlossen.

Gustav Meyrink

Reacties

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS