emotioneel geblokkeerd

Een hoop mensen vragen zich af: 'Hoe komt het toch dat ik zo geremd ben geworden, zo angstig en niet in staat ben mijn gevoelens te uiten?' wat ze werkelijk willen weten is: 'Hoe is het ze gelukt om mijn natuurlijke gevoelens, die ik als kind had, af te pakken? Wanneer, hoe en door wie is de emotionele kant van mijn persoonlijkheid zo verdraaid en verziekt geraakt?'

Emotioneel geblokkeerde egoïstische mensen zijn altijd met zichzelf bezig. Ze hebben een heel lage eigendunk. Omdat ze hun gevoelens niet uiten en hun talenten verborgen houden, worden ze steeds onaantrekkelijker; nooit durven ze op andere mensen af te gaan. Ze denken nauwelijks aan anderen en ze zijn niet in staat om verder te kijken dan hun neus lang is. Ze hebben geleerd dat het er in het leven alleen maar om draait om goedkeuring te verwerven, en daar kunnen ze nooit genoeg van krijgen.
mensen die emotioneel geblokkeerd zijn kunnen niet van anderen houden, maar willen wel dat anderen van hén houden. Zelf kruipen ze nooit uit hun schulp, maar liefde zonder betrokkenheid bestaat niet.
Iedereen heeft wel problemen, maar als die geuit worden gaan ze vanzelf weg en is er geen therapie nodig.

Anthony de Mello

Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN