bewustzijn deel 1



Er wordt vaak gesproken over bewustzijn.
Maar wat is bewustzijn?
Uiteindelijk is het een heel relatief begrip,
maar het draait uiteindelijk om dit bewustzijn.
Wat werkelijk bewust geworden is in jouw leven.
Wat werkelijk een met jou geworden is.
Dat wat je werkelijk bent.

We kunnen in het leven eindeloze denkbeelden verzamelen.
Beelden waaruit we gaan leven.
Ideeen, gedachten, idealen, waarden, normen.
Dat wat we denken te zijn, of waarnaar we willen leven, een bepaalde gedragscode.
Maar dit is geen bewustzijn.
Dit is iets wat er bovenop gelegd wordt.
Je associeert, geeft het leven vorm, vanuit deze beelden.
Deze denksystemen die je geleerd zijn, zelf geleerd hebt.
Maar werkelijk leven zit hierin niet.
Vaak is er ook geen werkelijke ontvankelijkheid meer voor het bewustzijn.

Het bewustzijn is levend in jou.
Bewustzijn is veel meer dan je huidige gedachten.
Bewustzijn is je zijnsstaat van dit moment
Dat wat je werkelijk bent.
Dit in je zelf ervaren, wat het ook is.
Geen schijnspel of camouflage, maar durven voelen, ja dit ben ik nu.
Dit is mijn bewustzijn van nu.
Dit is wat me nu werkelijk drijft
En dit kan alles zijn, door alle lagen van ont-wikkeling heen.
Want het gaat er uiteindelijk om dat het bewustzijn groeit
En dit kan pas door de durf te hebben zonder schuldgevoel te voelen en te proeven.
ja dit ben ik nu.
Ja ik voel deze emoties, ze zijn puur, ja ik ben boos, ja ik ben verdrietig enz.
Zo kan er pas werkelijk iets veranderen, door dit werkelijk door je heen te laten gaan.
Want dan kan ook het Bewustzijn spreken dwars door alles heen.
Want ja uiteindelijk is er een tijdloos Universeel Bewustzijn dat in ieder is.
Je kunt hier pas werkelijk de resonantie van ervaren als je, je huidige bewustzijn van nu durft te ervaren.
Geen masker, geen muur.
Het is heel subtiel.
Snel duiken de denkbeelden ervoor, dat wat je denkt te zijn, dat wat je met de paplepel ingegoten is, je overlevingsmechanismen, automatismes.
Maar bewustzijn zit hieronder.
Bewustzijn is jouw naakte waarheid van dit moment.
In afstemming op dat wat je bent, nu, ligt de mogelijkheid tot waarlijke innerlijke groei en verandering.

Kagib
De uitgesproken woorden:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WVBX8RTIUYHF.mp3

Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN