gewoon Zijn

In het bestaan is gewoon zijn het meest buitengewone.
Iedereen wil buitengewoon zijn, dat is heel gebruikelijk. Maar gewoon zijn en gewoon ontspannen in gewoon zijn, dat is prachtig buitengewoon. Van iemand die zijn gewoonheid zonder grief en zonder enig morren kan accepteren - met vreugde, want zo is het hele bestaan - kan niemand het geluk teniet doen. Niemand kan het stelen, niemand kan het wegnemen. Waar je dan ook bent, verkeer je in gelukzaligheid.

Osho

Ja, het is niks. Als het vervuld is, is er niks meer.
Het is gewoon vervuld, heel gewoon.
Achteraf alles zo eenvoudig en natuurlijk.
Dat proces is dan gewoon voorbij.
Die hele drive om buitengewoon te zijn van alles te moeten doen is verdwenen.
Er hoeft dan niets meer.
En vanuit dat gewoon jezelf zijn ga je dan de wereld in.

Zal t weer in de ikvorm zetten.
Op plekken waar geen ruimte is voor dit thema om hierover te delen, ben ik geheel onzichtbaar. Ieder kan maken van mij wat ze willen. Een vriendelijke aardige man, meer niet.
En waar ik peil er is ruimte voor andere lagen, dan maak ik die zichtbaar.
Maar ik hoef er dus niks meer mee.
Ik ben gewoon mezelf, vervuld door meZelf. :))

lieve warme groet Kagib

Reacties

Walter zei…
Een aardige man zijn.
Voor mezelf vind ik dat inmiddels eigenlijk meer dan genoeg.
In die ruimte kan er van alles ontstaan.
Warme groet van aardige man tot aardige man. ;-)

Het is raar Karel, maar op je blog voel ik mij prettiger dan tussen die 'ruis' van facebook.
Dus lees ik je berichten van daar meestal via mijn mail.
Ik ben een gevoelig mannetje zoals je weet, hihihi
Kagib zei…
Hihihi dag aardige man. :)

Fijn dat je me volgt, fijn om te lezen, ja ik volg jou ook maar niet zoveel te volgen op facebook maar hier is t ook heel fijn je delen je leven en beleven te volgen. :)

liefs Karel

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS