onvoorspelbaar

De mens van bewustzijn is onvoorspelbaar omdat hij nooit reactief is.
Je kunt niet van tevoren bepalen wat hij zal gaan doen. En elk moment is hij anders.
Hij kan op een bepaald moment op een bepaalde manier hebben gehandeld. Het volgende moment handelt hij misschien niet op dezelfde manier, omdat in het volgende moment alles is veranderd.
Het leven is elk moment voortdurend aan het veranderen; het is een voortbewegende rivier; niets is statisch, behalve je onbewustheid en zijn reacties die zijn statisch.

Osho

Ja, het Bewustzijn bepaald wat Wil in het moment.
En daarin is geen wispelturigheid.
Is tuurlijk niet de bedoeling dat je je achter zo'n uitspraak verschuild.
Maar, ik Weet echt niet wat ik vantevoren doe, dat bepaald echt dat moment.
Elk moment proef ik doorvoel ik en van daaruit ontvouwt mijn leven zich.
Soms kijkt mijn persoonlijkheid met verwondering hierna en toch Weet ik dan dat t het enig juiste is wat Wil.
Ja, elk moment is weer nieuw. En waar ik die Verbinding mee heb, die Weet precies wat elk moment Wil. Het Bewustzijn is afgestemd op het geheel, het Al, alles en iedereen. Daardoor Weet ik me gedragen, daarmee ben ik vervuld en van daaruit stroom ik uit.

Maar hier is dus een lange weg van neutralisatie van mijn willen aan vooraf gegaan.

lieve warme groet Kagib

Reacties

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS