losgeraakt



Lief briesje, wat fluister je in mijn oor? Ik loop wel een eindje met je mee. heerlijk om door jouw tedere stroom gedragen te worden.
Wat ben je vrolijk zon. Vogeltjes, bedankt voor jullie wonderschone lied. Ohh heerlijk, leven. Ik heb toch helemaal niemand nodig. Jullie zijn toch alles wat ik nodig heb.
Wat zeg je lief briesje, er zijn nog andere mensen. Ja, laat zij hun leven leiden, dan leef ik het mijne. Ho windje, blijf wel een beetje rustig. Zo is het niet leuk meer. He zon, waar ga je naar toe? Waarom verberg je jezelf nu achter de wolken? Heb ik iets verkeerd gezegd? Nou wolken, waarom laten jullie je kostbare vocht vallen?
Ik ga maar snel naar huis, een boek lezen. Zo zijn jullie echt niet meer mijn vrienden hoor.

Ja heerlijk, lekker een boek lezen. Nou boek, waarom spoor je me nu ineens aan om me te bekommeren om mijn medemens? Span je ook al samen met hen daarbuiten? Laat ik dan maar een stukje viool gaan spelen. Ahh heerlijk, die lieflijke tonen. Jij bent tenminste een echte vriend, viool. Hoor ik daar de bel? Laat ik maar opendoen, in dit noodweer.
Hallo, wie ben jij? Of je mag schuilen? Maar natuurlijk lief kind. Wat ik in mijn hand heb? Dat is een viool, daar kan je muziek mee maken. Of ik een stukje wil spelen? Nou ja.... mensen begrijpen mijn muziek niet. Maar ja, jij bent nog een kind. Okee dan.
Ohh heerlijk die muziek. Maar waarom sluit je nu je ogen. Wat verschijnt er een hartveroverende glimlach op je gezicht. Nou, je vond t wel mooi he?
Je zag langzaam de zon opkomen. En de bloempjes die hun kopje omhoogstaken naar het eerste schuchtere licht. Vogeltjes die hun eerste lied laten weerklinken. En dan het hele bos dat tot leven kwam.

Ja, lief kind. Dat heb je mooi gezegd. Je verhaal vervult mijn hart met zoveel vreugde, als ik nog nooit gevoeld heb. Nu weet ik wat ik miste. Jou. En niet alleen jou, maar alle mensen die openstaan voor het leven. Ik weet nu dat ik iets belangrijks te geven heb. Kijk, de storm is gaan liggen. Laten we samen naar buiten gaan. Naar buiten gaan, om het lieve briesje, om de zon, de wolken te bedanken. Om de heerlijke Bron van het Leven te bedanken.


Kagib

Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN