onaantastbaar Plan



Geloof je, beleef je, met je hele wezen, dat er een onaantastbaar Goddelijk Plan is? Dat het uiteindelijk mogelijk is om daarin mee te resoneren?
Steeds in jezelf toetsen, voelen, vibreer ik nu echt mee, ben ik nu echt afgestemd op dat wat mij omvat of zet ik mezelf vast in mijn ikje, in wat ik wil, wat ik denk dat er is en moet gebeuren? Uiteindelijk draait het in het leven om, om tot meebewegen te komen. Vele levens zitten we op wat voor manier dan ook in het tegen-bewegen, eigenwilligheid, het zelf willen bepalen, het zelf willen doen, vol blijven van jezelf, je talenten je emoties wat dan ook, helemaal vol. Dan kan er geen afstemming zijn met het mee-bewegen, het meeresoneren. Maar het Plan voorziet daarin, wacht rustig af, blijft rustig stralen, Weet dat eens t moment komt....... Eens het moment komt dat er geluisterd gaat worden, vrijwillig, zonder voorbehoud naar dat wat is was en altijd zal Zijn. Hier gaat meestal heeeeeeeeeel veel aan vooraf. Bv al het centrale thema van niet mijn wil maar Uw wil. Totale overgave, totaal leeggeworden zijn van jezelf, en je leven in handen van Het leggen, God, of wat voor naam je er maar aan wil geven.

Juist de disharmonie, de verwarring, de pijn, het verdriet kan je tot de harmonie brengen, tot overgave brengen. Het thema van de verloren zoon, die uiteindelijk na een hoop ellende weer naar zijn vader gaat. We zijn allemaal verloren zonen en dochters en dat is ook helemaal goed. Want als je tot bezinning komt dan zul je met een hart vol/van Liefde ontvangen worden.
Alles is materiaal, het totale leven, alles wat zich hierin afspeelt, om uiteindelijk weer tot t ware mee-bewegen te komen.
Dan ben je weer terug in het paradijs is de val voorbij.

Kagib

De uitgesproken woorden:

http://we.tl/ID5bbch2Se

Reacties

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS