introductie Gustav Meyrink




Lieve leden/gasten,

Ja, ik wil jullie even introduceren met de man die zo'n grote impact op mijn leven gehad heeft en nog steeds heeft. Gustav Meyrink leefde van 1868 tot 1932 en heeft gedurende zijn leven op alle mogelijke manieren van het oculte, spirituele leven geproefd, is hierin heel diep gegaan. Zijn romans getuigen hiervan. Maar daarbij kwam hij tot de conclusie na het allemaal beleefd/doorleefd te hebben dat t dit niet was. Ook dit komt steeds terug, dat de hoofdpersoon zoals Gustav zelf door allerlei stadia gaat tot uiteindelijk tot een soortement van ultieme verlichting. Het bewoner worden van twee werelden, wat dus ook mijn verlangen is, en waar ik diepe her-kenning in gevonden heb. Ik heb dus het plan om een aantal citaten eruit te lichten die prikkelen, die kunnen raken, intense beeldentaal vaak. Ik hoop en wens dat dit alles iets voor jullie mag betekenen, dat het iets wezenlijks mag raken en we elkaar tot dimensies kunnen brengen die we vantevoren niet konden bevatten.Dan mag nu de reis beginnen.

liefs Kagib

Reacties

Walter zei…
Wat ontzettend leuk, Kagib! Ben reuze benieuwd wat jij ermee gaat doen.
Warmere groet dan ooit :-)))
Walter
Kagib zei…
Ja lieve Walter heb gedeeltelijk deze keuze gemaakt omdat ik weet dat je zelf ook bv het boek het Groene Gezicht hebt omdat ik weet dat t je aanspreekt tot je zal spreken. Weet trouwens nog iemand anders wie ik er waarschijnlijk blij mee maak, wie dat is weet jij waarschijnlijk ook wel. ;-)

Reacties zijn van harte welkom trouwens. :)))

lieve warme groet Kagib
Het boek het Groene Gezicht heb ik in mijn boekenkast staan, nog niet gelezen.
Ik wordt nu toch wel erg nieuwsgierig.

Hartelijke groet, Loes
Kagib zei…
hai Louise, hihihi begin met de Golem, maar ook t Groene Gezicht komt uitgebreid aan de beurt. :)))

lieve warme groet Kagib

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN