handeling en actie



Hartstikke concreet, elk moment van de dag om naar/in jezelf te kijken, handel ik of ben ik vol met activiteit, vol van mezelf.
De Beweging, de Stroom stopt niet als jij je activiteiten staakt. Juist dan kom je in de bedding van het Leven, stroom je mee met het Al met dat wat alles draagt. In harmonie met alles.
Maar zolang dit niet gebeurd is, we vol blijven van onszelf zal dit steeds vroeg of laat verbroken worden omdat je daarin uit de Stroom bent, je eigen invulling geeft aan t leven, waar je dan ook maar vol van bent. Je isoleert jezelf hierdoor van het Leven.
Het is een belangrijke reden waarom we hier zijn om weer in die bedding te geraken. Dat onze eigenwilligheid verdwijnt ons willetje verstild, alles wat we willen, alles wat we denken te moeten doen, alles dat spreekt uit het verleden in zoveel stemmen. Pas dan kunnen we waarlijk tot handelen komen.
En t mooie is, dan handelen wij niet meer, dan handelt Het door ons heen, en wij hoeven slechts te volgen. Dan zijn we een zuiver instrument van het Leven.

Heb dit al vaker mogen ervaren, dat alle activiteit stopte, ik tot niets meer aangezet werd, om wat dan ook te doen. Gewoon te Zijn. Dit toelaten, ook daarin de Stroom volgen. Niet in verzet, niet het toch met iets opvullen omdat je nou eenmaal iets moet doen. Schijnbaar niets doen. Als ik dit toeliet werd ik vervuld van zo'n diepe mooie vibrerende energie, licht en blij. Ook dat was handeling, dat werd gevraagd dat moment. En zo kon de Stroom weer doorgaan.
Ja, als ik naar mijn leven kijk, is t nou zomaar allemaal weggevallen al die activiteit, al die activiteiten. Nee, toch eigenlijk niet. Belangrijk was toch wel inzicht, het tot begrip komen. Inzicht en begrip krijgen in de betekenis van mijn activiteiten. Zo viel het van me weg, verdween het. Zo verdwenen meer en meer alle activiteiten en kon ik meer en meer tot handelen komen.
Het wonderlijke is als iets echt wegvalt, dat ook de herinnering wegvalt dat t ooit anders geweest is. Het is heel moeilijk om terug te halen hoe t daarvoor was. Je bent dit nu gewoon en toen was t anders. Het is dan zo natuurlijk wat je nu bent. Dat ben je dan ook volledig, wat daarvoor was heeft geen enkel spoor achtergelaten.

Kagib

Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN