vreugde

Een hoopvolle vreugde, die Hauberisser nieuw toeleek - zó lang had zij in hem geslapen, was plotseling wederom ontwaakt en verfriste hem, ofschoon hij voor een moment niet precies wist - en het ook absoluut niet wilde weten - waarover hij zich zou moeten verheugen en waarop hij zou moeten hopen. Ik moet er blij om zijn, begon iets in hem te jubelen, "dat het edele wild uit de onbekende wouden van een nieuw gedachtenrijk de omheining van de dagelijkse sleur doorbreekt en in mijn tuin komt grazen". Blij, en niet twijfelmoedig, alleen omdat er een paar oude, vermolmde palen kapot gaan.

Gustav Meyrink

Reacties

Mijn gedachtenstappen is: dat als je in die andere wereld wilt zijn, je de hele mensheid moet liefhebben, zoals Jezus en de Boeddha, totale compassie.
Want wij zijn allen één.

Het Groene gezicht, een prachtig boek, alleen dat Hauberisser maar één ding wilde 'bij zijn geliefde Eva te willen zijn, houd mijn gedachten steeds bezig.
Zijn totale compassie gaat naar Eva uit.
Misschien moet ik het boek nog maar eens lezen.

Hartelijke groet, Loes
Correctie: Mijn gedachtegang is.
Kagib zei…
Hai Loes, ja dat is voorwaarde die alomvattende Liefde.

Mbt Eva, hoe ik t beleef kun hoeft n relatie niet altijd tegenpolen te betekenen, je kunt verliefd worden op je Ziel en dat beleef ik bij hen, en dan kun je elkaar nog aanvullen met wederzijdse kwaliteiten en mogelijkheden.

Dat is altijd wel mijn ideaalbeeld geweest elkaars heelheid delen en zo samen de Liefde op aarde brengen. :))

lieve warme groet Kagib

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN