verwachtingen

Niet eenvoudig hier vrij van te blijven, verwachtingen.
Juist als iets heel belangrijk voor je is geworden. Dan hoop je dat het mag blijven, dan verwacht je dat het blijft.
Als je plannen hebt waar je helemaal in gelooft, dan heb je hierin snel verwachtingen dat t allemaal geweldig gaat worden. Om dan leeg te blijven, in het nu. Gewoon je best doen, alles geven, maar het dan overgeven...... ja dat is niet eenvoudig.
En zo kunnen verwachtingen heel veel aspecten hebben. Bv je hebt allerlei verwachtingen over je partner, je relatie, maar zie je dan nog je partner, je relatie?
Het kan zoveel energie opslurpen, versplinteren, stress veroorzaken. Ja, dit is toch wel heel jammer.
De kern is, je bent dan uit het Eeuwige Nu, en eigenlijk is in het Nu alles wat je nodig hebt.


En dan de angst in verwachtingen. Zal t nog wel goed gaan, zal hij er nog wel zijn, zal het bedrijf wel blijven draaien, zal ik ooit nog eens de ware ontmoeten, zal ik morgen niet ontslagen worden, zal......
Ja, alles kan gebeuren, maar je kunt het toch niet tegenhouden. Juist door angst zet je energie in gang wat vaak veroorzaakt waar je bang voor bent. Als t echt krachtig is en gericht op hetzelfde doel.
Er is alleen maar het nu, en in het nu ligt en blijft liggen de vervulling. De oplossing, de mogelijkheid van alles, elk nieuw nu.

Kagib

Reacties

Walter zei…
Soms ben ik heel ver in het los laten van verwachtingen op voorhand, toch merk ik vaak achteraf dat ik 'ergens' op hoopte.
Dat vage 'ergens'...
Ik doe weer eens een knuffel! ;-)
Kagib zei…
Ja lieve Walter, deze tekst was n extraatje verzoek van iemand, die tekst wilde over verwachtingen. Was wel even zoeken, al zit r in meerdere inspiraties van mij dit er wel in verwerkt.

Ja achteraf,was wel omschakelen dat r uiteindelijk niks gebeurde mbt 21-12-2012 terwijl ik zoveel hierin gevoeld had zoveel sychroniteiten, zo zeker t gevoel. Maar nu zou t ineens toch kunnen gebeuren, t was over-tijd die meteoriet van vanavond hihihi

Maar hoe dan ook in t Hart zijn we altijd verbonden dank voor je knuffel in warmte ontvangen liefss Karel

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN