het innerlijk Koninkrijk

Onze zaligheid is ermee verbonden dat men het hoogste goed, God zelf, volkomen kent! Ik heb in mijn ziel een kracht, die voor God door en door ontvankelijk is. Zo zeker als ik leef, weet ik dat niets mij zo na is als God; God is mij nader dan ik mijzelf ben. Mijn bestaan staat of valt ermee, dat God mij na en hier tegenwoordig is.
Hij is ook in een steen, in een boom - maar die weten het niet. Wist de boom van God en werd hij er zich van bewust hoe na hij God is, dan zou de boom dezelfde zaligheid bezitten als de hoogste engel.

Daarom is de mens zaliger dan een boom, omdat hij God kent en weet hoe na God hem hem is. En geniet des te meer zaligheid naarmate hij zich hiervan bewust is. Hij is niet zalig doordat God in hem en nabij hem is, maar alleen daardoor dat hij zich ervan bewust is geworden hoe na God hem is, en dat God hem lief is en hier tegenwoordig.
De mens dient te erkennen dat Gods Rijk hem na is. Het Koninkrijk Gods - dat is God Zelf met al Zijn rijkdom.

Meester Eckhart

Het draait om Bewustzijn. Bewustzijn van God. Hoe dieper dit beleven wordt, hoe meer alles zal veranderen, hoe je naar de wereld kijkt, hoe je naar de mens kijkt. Wat de zin van het leven is.
Heb God lief.....
Maar, dat kun je dus niet doen. Slechts je openen, open stellen voor God, je hart en de liefde voor God zal meer en meer voelbaar worden als t in mag werken in mag stralen. Hoe wijs en waarlijk Liefdevol God het Goddelijke Plan is.

En mbt de natuur, we kunnen er allerlei plaatjes op plakken, maar uiteindelijk is de natuur survival of the fittest. Dat zit in de genen, daarin is geen Bewustzijn. Een boom staat niet bewust te staan. Als n boom in de verdrukking komt gaat n boom vechten voor t licht ten koste van andere bomen. In alles in de natuur gaat het erom dat de beste genen overleven.
En daarin is de mens dus uniek, die kan zich ontworstelen, vrijmaken van dit programma, omdat er Bewust verbinding gemaakt kan worden met God het Goddelijke.

lieve warme groet Kagib 6.gif

Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN