weer Kinderen worden



In de Liefde zijn.
Het mooie is, je kunt het niet doen.
Je bent het, je hebt het, of je bent t of hebt t niet.
Het blijft over.
Juist omdat alles doorzien is met/door het bewustzijn.
Juist doordat dit bewustzijn van binnenuit meer en meer heeft mogen groeien, de ruimte hiervoor gekregen heeft.
De Kern heeft van binnenuit mogelijkheid gekregen zich door jou heen te openbaren.
De Essentie.
En die Essentie heeft geen enkele behoefte zich te bewijzen, zich op te blazen.
Wat valt er op te blazen?
Je komt in de wereld van paradoxen terecht.
Je bent niets, je hoeft niets.
En daarom ben je alles, en kun je alles.
Wat maar nodig is, wat maar gevraagd wordt, wat maar in het moment opgeroepen wordt.
Je stroomt in alle eenvoud mee.
Totaal onbevangen als een kind.
Je vertoont dan veel eigenschappen van een puur kind.
Je geeft jezelf geen houding, geen masker geen muur, niets groot houden, een totaal geven wat is.
Totale overgave.

Er is zo'n groot verschil tussen zelfbewustzijn en bewustzijn.
Als je zelfbewust bent, dan heb je jezelf voortdurend in de gaten. Hoe kom ik over, zit mijn haar wel goed, wat moet ik zeggen, en wat niet, wat als dit, en wat als dat, ja maar dit, ja maar dat, dat kan toch niet.
Je zou kunnen zeggen het zelfbewustzijn is het denken.
Het denken wat eindeloze spelletjes met je speelt.
Het denken wat alles invult, ook over de ander.
Juist daardoor kunnen we de ander bijna niet onbevangen ont-moeten, het denken zit ervoor.
En als je dan iemand ontmoet die vanuit bewustzijn leeft, totaal onbevangen, dan zal t nog vaak voorkomen dat je de ander niet ziet. Dat je jezelf ziet, associeert vanuit jouw denken, jouw achtergrond, jouw beleven, jouw oordeel, jouw interpretatie.
Degene die in die onbevangen staat leeft is daar totaal niet mee bezig, en is verwonderd over wat jij ziet. Goh, ja da kan ook, maar Weet wat is.
Groot en klein, goed en slecht, heeft geen vat meer op zo iemand.
Hij of zij is wat ie is, Weet die die is, en doet wat het moment maar oproept.
Juist omdat t denken hem/haar geen parten meer speelt, en ook alle emoties zijn verstild.
Hij of zij heeft lief.
Want de Liefde blijft over.
De Liefde zal altijd blijven.
De Liefde is de Kern.
In alle eenvoud in de Liefde Zijn.


Kagib

De uitgesproken woorden:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NK7POD7COPKY.mp3

Reacties

Walter zei…
Ja, soms trek ik mijn knieën op en laat mij op mijn buikje kriebelen en ben weer gewoon dat onbevangen kind! Als daarna het moralistische denken komt zeg ik er NEE tegen.
Onbevangen kind zijn.
En dat ik daarin verkeerd begrepen word neem ik voor lief! Smile
Kagib zei…
Vind t heerlijk lieve Walter kind zijn, daar gaat het fout we raken dat kind kwijt dat gewoon is, en geniet van wat is, open en onbevangen, dank voor je reactie lekker kriebelen hihihi liefs Karel :)

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS