ik denk dus ik besta? 2



Uit de praktijk kan ik wel zeggen, we hebben het denken, minimaal, minimaal nodig.
Je wordt bepaald door, gevangen in dit denken.
Maar probeer jezelf te realiseren, te ervaren, ik ben meer, veel meer dan wat ik denk.
Ik ben veel meer dan wat nu in mij denkt, me misschien omlaag haalt of ophemelt.
Mij alle kanten op laat gaan, me verscheurd en versnipperd.Probeer jezelf te realiseren dat dit allemaal oud is, en je uiteindelijk niet werkelijk kan helpen.
Omdat je zo vol zit van denken, de beelden die in verleden ontstaan zijn en het denken nu, kan het bewustzijn niet spreken.
Het Bewustzijn.
Dat wat voor het denken zit, dat wat nu Weet, elk moment Weet.
Dat wat is, zonder dat een gedachte gevormd is.
In een flits, steeds weer een ervaren, in intense aandacht.
Maar als je, je denkbeelden, dat wat je denkt vanzelfsprekend blijft vinden, je hierdoor laat blijven leiden, en waardoor juist zoveel lijden, verdeeldheid, muren ontstaan, maskers op blijven gaan, zal dit bewustzijn nooit kunnen spreken. Zullen we nooit werkelijk tot elkaar kunnen komen.
Dan zal het een beeldenspel blijven.
Het bewustzijn is voor alle beelden, het ware voor-beeld.Echt er is minimaal aan denken nodig, als alle beelden weggevallen zijn over het leven, over elkaar, over hoe het is, hoe het zou moeten zijn.
Je hoeft uiteindelijk alleen maar te Zijn in het eeuwige moment.
Op het juiste moment krijg je de impuls om te doen, om te handelen.
Natuurlijk ik moet eten, heb mijn verplichtingen, verantwoordelijkheden maar ik heb hier minimaal mijn denken voor nodig.
Af en toe een impuls van een gedachte en daartussenin stilte, zijn.
Dus de voortdurende gedachtestroom die eindeloos doorgaat is eigenlijk helemaal niet nodig, en zou veel leger kunnen worden, als je minder waarde zou hechten aan al die gedachten die in je omgaan. De gedachten die je juist belemmeren om werkelijk vrij te worden. Kijk eens naar je denken.
Ben aandachtig aanwezig.
Kijk naar wat de gedachten met jou doen.
Wat doen ze met jou?
Waar brengen ze je heen?
Wat veroorzaken ze, zetten ze in beweging?
Wat maken ze in je wakker?
Doorzie ze, zie ze voor wat ze zijn.
Bijna altijd illusie, lucht.
Bijna alle gedachten zouden zo kunnen verdwijnen.
Dan zou het Leven waarlijk kunnen gaan spreken.
Vanuit die leegte zou je vervuld worden door bewustzijn.
Je zult vervuld worden door Liefde.
Is niet bijna alles wat het denken brengt een tegenpool van deze Liefde?

Kagib

De uitgesproken woorden:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FOYQDI4R3UUQ.mp3

Reacties

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS