verantwoordelijkheid

Ik zeg je dat je alleen verantwoordelijk bent tegenover jezelf. 
En het wonder van deze bewering is: als je verantwoordelijk bent tegenover je eigen wezen, zul je ontdekken dat daarmee vele verantwoordelijkheden zijn vervuld, zonder ook maar in overweging te zijn genomen.

Osho

Ik zeg vaker, ik luister alleen nog naar mezelf.
Dat lijkt heel egoïstich maar is het niet.
Het heeft alles te maken met wat hier staat.
In jou is een Waarheidsorgaan, iets wat Weet wat is.
Dat heeft een overzicht op alles en iedereen.
Dan kun je niet meer om jezelf heen, als je hier voeling mee gekregen hebt.
Dat spreekt elk moment zich uit.
Dat kan een toetssteen worden in alles wat je doet.
Dat is het innerlijke Pad gaan.

Niet eenvoudig, want dan sta je steeds in het Licht.
Hoe meer voeling je hiermee krijgt hoe eerder je voelt/Weet dat je handelen niet waar is, niet waarachtig, dat je je verschuilt, dat je projecteert, dat je vlucht, dat je niet eerlijk bent.
In alle interactie met mensen om je heen, situaties waarin je komt.
Je Weet ook als je gelijk hebt, wat iemand ook zegt, hoe iemand je ook ziet, je benadert.
Je Weet het zelf.
Zo kun je jezelf dus meer en meer vrijmaken van het oordeel van de mens om je heen.
Maar je Weet ook meteen als t Waar is in wat over je gezegd wordt, zonder je schuldig hierover te voelen.
Dat is waarlijk verantwoordelijkheid nemen.
Als je waarlijk verantwoordelijkheid neemt, in een antwoorden op je Wezen, op je Essentie op het Bewustzijn op het Geweten, zul je meer en meer hieraan be-antwoorden. Dan zul je meer en meer het antwoord zijn op wat de wereld echt nodig heeft.

lieve warme groet Kagib

Reacties

Anoniem zei…
Mooi geschreven en heel erg waar, maar waarom doet het dan toch erg zeer als iemand waarvan je houd lelijke dingen zegt over je en tegen je terwijl je diep van binnen weet dat het niet waar is wat er gezegd wordt.

Wederom heb je me weer aan het denken gezet, wat ben ik blij dat ik per "toeval" jou blog tegen gekomen ben.

Dank je voor je inspirerende teksten

Lieve warme groet Esje
Kagib zei…
Ja lieve Esje, in relatieverband is t vaak het meest kwetsbare he in wat iemand over je zegt. Ook dat is wat t is. Een groeiproces dat je echt in de Liefde kunt blijven en juist dan als het vrij is kun je in alle vrijheid reageren soms krachtig waar nodig.

Nogmaals ben blij dat mijn teksten iets voor je betekenen, wat dat betreft als je een facebookaccount hebt, daar ben ik nog actiever aanwezig. liefs Kagib
Anoniem zei…
Jammer, ik heb geen facebookaccount. Ik zal er is over denken om een account aan te maken :)

Lieve Warme groet Esje

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS