Kagibs moment 26-1-2015

 Dit moment, deze dag, grijs, lichtjes van de kerst die dansen een dans maken van langzaam naar snel.
Ja, hier is het heel het jaar het feest van het licht, het Licht dat warm straalt binnenin.
Een nieuw begin dit delen mijn moment elk moment weer nieuw in beweging, stroming, verandering. Delen van mijn moment deze dag het is nog morgen en de lichtjes dansen.
Centraal een hart van licht maar dit straalt nog maar heel lichtjes want de voeding is bijna op.
Het is afhankelijk van die voeding anders gaat het uit.

Eigenlijk is dat binnenin ook zo he, dat warm stralende Hart binnenin.
Dat is eigenlijk ook een beetje afhankelijk van ons, dat we ons hiervoor openen.
Anders kan het niet stralen instralen, verwarmen.
Zoals het weer nu, buiten, zo grijs, de zon is helemaal verborgen.
Geen zon te ontdekken en toch is die daar, warm stralend.
Achter al dat grijs.
Wij maken eigenlijk ook al dat grijs en alles blijft grijs als er niet enige opening komt voor die stralende Zon.

Ja het is winter, wel grappig, buiten hebben we voer opgehangen voor de vogeltjes. En nu dansen er steeds weer nieuwe vogeltjes tevoorschijn, koolmeesjes en ja ook papegaaien die mooie zomervogel die probeert te overleven in de winter. Een geweldig gezicht die vogeltjes en vogels hangende op hun kop de klauwtjes en klauwen vastgepind aan het netje en zo peuzelen ze die heerlijke pinda's op.
Zomervogels in de winter wel een vreemd gezicht he zo'n groene verenpracht met een turkoise staart in de grijsheid van dit weer. Maar binnenin is dus ook die eeuwige zomer, volle bloei, opbloei aanwezig, altijd stralend dwars door alles heen. Het is dus aan ons, onszelf hiervoor te openen.
Het kan alles tot bloei brengen ook op deze grijze dag, want al blijft het buiten misschien grijs binnenin kan jij die opening maken zodat het Licht naar binnen kan stromen.

Binnenin mijn hart voel ik dat Licht, het vervuld me, het maakt het leven licht en dansend en warm vreugdevol. Gedragen door dat Licht ga ik door deze dag heen. Straks op weg door de grijsheid maar met muziek in mijn oren waardoor ik misschien wel even mijn stem laat horen, let love rule yeahhh dansend op mijn fietsje. Mijn wens dat jij deze dag ook die Liefdesdans mag voelen, dat die je hartje blij mag maken wat er altijd voor je is in alles voor jou is. Je hoeft jezelf er alleen maar voor te openen.
Een hele fijne dag voor jou.

Lieve warme groet Kagib

Reacties

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS