zekerheid

Bestaat er zoiets als zekerheid? Is er wel een plek waar je kan zeggen, ik ben veilig?

Krishnamurti
Hihihi leuk een vraag van Krishnamurti, nou geef ik antwoord.  Volgens mij is ie wel eens met mijn antwoord. ;)

Nee, er is geen plek waar je kunt zeggen, ik ben veilig, in ieder geval niet buiten jezelf.
Binnenin is die plek, die is er altijd. Het is aan ons om die te vinden.
Die plek is eigenlijk onafhankelijk van alles buiten jouzelf.
Het zal algehele vervulling geven, alle afhankelijkheid van iets buiten jouzelf verdwenen.
Het is als het ware thuiskomen in je hart.
Maar dat kan pas als je je hart opent.
En dan vallen heeeeel veel mensen af.

Ten eerste de meeste hebben helemaal geen voeling met dat hart.
Al zitten ze vol emoties.
En een open hart is heel kwetsbaar, onzeker.
Een open hart betekent ook dat het ware Weten kan spreken.
Het Hart in het hart. Dan begint het.
Dan begint een proces van zicht krijgen voeling krijgen met alles wat niet zeker is, zeker leek te zijn, maar schijn-zekerheden blijken te zijn.
Zonder forceren, slechts open zijn, elk moment als nieuw ont-moeten.
Alsof je nog niets weet, elk moment weer.
Eerlijk en oprecht, geen schijn, geen houding.
Dat zijn de beste voorwaarden om die ware Zekerheid in jezelf vrij te maken.
Jezelf te laten bevrijden door wat Eeuwige Zekerheid is.
Daarin kun je je waarlijk veilig voelen al stort de hele wereld om je heen in.

lieve warme groet Kagib

Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN