het Niets

Tijd hebben alleen degenen die het tot niets hebben gebracht, maar daarmee hebben ze het verder gebracht dan alle anderen.

Guareschi

Ja, als je dit zo leest, heb je misschien zoiets van wat staat hier nou.
Had ik ook hoor. Maar daarna heb ik deze zin nog eens rustig tot me laten spreken en nu begrijp ik het voel ik het volgens mij.
Het tot niets gebracht hebben. Alles tot niets gemaakt hebben.
Het heeft voor mij te maken met dat alles vluchtig is behalve Dat, behalve Het, behalve het Niets.
We zitten zo vol met ons zelf dat er geen ruimte is voor het Niets.
Het Niets heeft alle tijd en overzicht op de tijd.
Alles wat binnen de tijd zich afspeelt.
Het Niets zit ook niet vast aan de tijd.

Dus het gaat erom dat Niets in je vrij te maken.
Alleen daarin bestaat de ware Vrijheid.
Leeg maken waar je vol mee zit, al jouw bagage al jouw denk-beelden, al jouw emoties, alles waar jij belang aan hecht. Wat is nu eigenlijk echt belangrijk? Dat in jezelf onderzoeken. Is er wel zoveel echt belangrijk?
Of is er eigenlijk heel veel niets?
Hoemeer het ware Niets vrijgekomen is hoe meer je alle tijd zult hebben want je zult gedragen worden door de tijd en altijd op tijd zijn.
Stress is dan van de verleden tijd.

lieve warme groet Kagib

Reacties

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS