regering

"Welke regering is de beste? Die regering die ons leert onszelf te regeren."

Goethe

Mbt het woord regeren, ja daar zou ik eventueel een ander woord voor gebruiken.
Maar het principe ben ik helemaal mee eens. Dat wil ik ook al meer dan de helft van mijn leven, dat het fundament van leven dit zou zijn, voor iedereen, dat we samen leren onszelf te regeren. Dat binnenin voeling komt met iets wat echt Weet, wat ons van binnenuit kan gaan leiden en inspireren. Wat aanwezig is in het hart. Wat ik dan noem het Weten in het hart.
Geen regeltjes, bepalingen, normen en waarden opgelegd van buitenaf maar echt verantwoordelijkheid nemen voor ons leven van binnenuit.

Dat zou mooi zijn als de regering hier ruimte aan gaf, dat dit geïntegreerd was in alle geledingen van de maatschappij. Dat het begint vanaf de geboorte, het schoolsysteem, wat van belang geacht wordt binnen de cultuur.
Ja, dat zou de beste regering zijn, dan zou ieder zich tot zijn/haar volle potentie kunnen ontplooien tot wat ieder werkelijk is.
Samen onderweg hierin, dan zouden we waarlijk een samen-leving zijn.

lieve warme groet Kagib

Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN