kennis en Weten



Het gaat niet om denk-kennis.
Denk-kennis, de mind, intellectualiteit, daar voelt het ego zich sterk in.
Achter die kennis kun je je verschuilen, ermee pochen, jezelf beter voelen.
Je denkt het te weten, en je weet niet dat er meer is dan dat weten.
Op dit weten zijn veruit de meeste mensen gegrondvest, daar leven ze uit.
Dat is het ego.
Daar gaat het ego mee aan de haal.

Maar het ware Weten, dat is iets levends.
Dat is je ademen. Ok laat ik het persoonlijk maken, dat is mijn ademen.
Ik weet echt niet wat ik vantevoren zeg of hier intik. Dat roept het moment op, wat in de lucht hangt, de resonantie. Dat bepaal ik niet. Ik adem als het ware mijn Bewustzijn uit.
Zichtbaar wordt wat mijn Bewustzijn is.
En dat is niet mijn Bewustzijn, dat is Het Bewustzijn.
Alleen gaat het door mijn persoonlijkheid heen waardoor het een bepaalde uitdrukking krijgt.
Het is een bepaalde afstemming met Leven, bepaalde resonantie van beleven.
Omvat heel veel, wat maar opgeroepen kan worden.
Dat omvatten kan dieper en dieper worden, ruimer en ruimer.
Maar dat kun je niet leren in een boek.
Nee, dat kan pas vrijkomen als jij verdwijnt.
Als wat jij denkt te weten verdwijnt.

Ik weet niks. Als ik gewoon bij mezelf ben is er Stilte is er Zijn.
In dat Zijn is het dan vervuld, daar kan niets of niemand meer iets aan toevoegen.
Maar vanuit dat Zijn, geheel functioneel kan dan uitstromen, kan ik uitademen dat Bewustzijn. Wat in me vrijgekomen is, van waaruit ik leef. Vanuit dat Bewustzijn komen dan de woorden tevoorschijn. Maar ik hoef ik er niks mee, ik deel ze en het volgende moment heb ik t alweer losgelaten.
Ieder kan dan van mij maken wat hij/zij wil. Maar dat heeft geen invloed op mij. Je kunt mij niet meer groot of klein maken. Ik Ben die ik Ben.

Kagib

De uitgesproken woorden:

http://we.tl/2J9obsrgT1

Reacties

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS