21-11-41 doorleven

Oi, oi, oi, wat zijn er een hoop doornige paden waar ik overheen moet. En ik moet overal doorheen en ben alleen mezelf een maatstaf en moet alles zelf uitvinden en zal tot m'n eigen formuleringen en m'n eigen kleine waarheden moeten komen. Soms verwens ik het dat er scheppende krachten in me zitten die me opjagen tot ik weet niet wat, maar enkele keren vervult het me met grote dankbaarheid en bijna met extase. En deze hoogtepunten van dankbaarheid zo vol leven te mogen zijn en ook de mogelijkheid in me tot begrijpen van de dingen te komen, zij het ook op mijn manier, maken iedere keer weer het leven de moeite waard, worden eigenlijk iedere keer weer de pilaren, waarop m'n leven steunt.

Etty Hillesum

Reacties

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS