het ego



Het ego is ons overlevingsmechanisme, alles wat ontstaan, opgebouwd is, door ervaringen uit het verleden.
Dus als we zo eens naar het leven zouden kijken.....
Alles wat ons triggert, alles wat emoties wakker maakt, dingen beladen, geladen maakt, is geen werkelijkheid. Het is de werkelijkheid die wij hebben gemaakt.
Zo heeft iedereen allerlei triggers waardoor we opspringen, de vlam in de pan schiet, opwinding ontstaat.
Maar de Werkelijkheid zit daaronder.
Als we het daarbij laten, zo ben ik nu eenmaal, laat me nu maar, dan zal er ook nooit iets veranderen.
De uitdaging ligt erin om juist wel, overal waar beladenheid, geladenheid is, daar waar door interactie emoties wakker worden, om jezelf af te vragen, wat wil mij dit zeggen?
Niet ze onderdrukken, maar ze gewoon voelen en dan doorvoelen wat de grond van die emotie is. Welk teken, welke aanduiding hierin gegeven wordt. Waarom wordt je boos, verdrietig, bang. Waarom is alles ineens geladen, beladen?
Dat is leven, dat is de bevrijdingsweg, om hiermee aan de slag te gaan. Om hier het licht op te werpen, tot inzicht en begrip te komen.
Je ego ontmaskeren daar komt het op neer.
Zo vrijmaken wat werkelijk de Werkelijkheid is.

Ons ego verbreekt de Stroom.
Overal waar triggers zijn. Overal waar die geladenheid, beladenheid is. Overal waar emoties zijn, onze denkbeelden, onze eigenwilligheid stappen we uit de Stroom, verbreken de Verbinding.
Het maakt ons tot eilandjes die zich van elkaar afschermen. Zo zullen we nooit tot elkaar komen als we vol blijven van ons ego.
Nooit ware verbondenheid, nooit werkelijk eenheid, nooit waarlijk liefhebben. Altijd voorwaarden, altijd er iets tussenin.
Als we de durf hebben om dit ego te ontmaskeren om alles leeg te maken waarmee het gevuld is. Alles te onderzoeken wat het ego inhoudt, niks vanzelfsprekend achten. Dan zullen we waarlijk elkaar weer Zien. Dan zal er geen verbreking meer plaatsvinden, zullen we kunnen Zijn in Liefde.

Kagib

De uitgesproken woorden:

http://we.tl/Kty56Z9r2c

Reacties

Walter zei…
Lieve Kagib, ik ga je weer zo maar eens groeten en vertellen dat ik al je berichten via mijn email lees. Tja, de techniek maakt soms een beetje lui. Verder wens ik je een fijn weekend! :-)
Kagib zei…
Fijn dit te lezen lieve Walter, ik blijf jou ook volgen hoor, elke dag, nadat ik tekstje van me geplaatst heb. Goh nooit geweten dat de AOW zo weinig geld is. Voor jou ook nog een heel fijn weekend :)

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS