het Eeuwige Licht



Ik kan niet bewijzen wat in mij wakker geworden is, van waaruit ik leef, wat dit is.
Iedereen maakt van mij wat hij/zij wil, en als je open voor me bent, kun je in meer stukken resoneren, invoelen.
Dat is ook het verschil met bv het licht wat ontstaat door technieken methodieken, oefeningen. Dat kan een heel sterk uitstralingsveld krijgen. Het licht wat ontstaat door yoga, meditatie etc.
Zo krijg je guru's en volgers.
Maar dat licht blijft van deze wereld.
Het ego blijft vaak gewoon aanwezig of verhuld in andere vormen, uitdrukkingen.
Daarom komen guru's ook vaak ten val omdat een zwakke plek of zwakke plekken extra zich versterken. De mogelijkheden die een guru krijgt.

Maar het ware Licht kan zich niet bewijzen, is wat het is.
Het hoeft ook niks met wat het is. Het is.
Zo hoef ik ook helemaal niets meer met wat ik ben.
En mag je van me maken wat je wil.
Dat heeft al heel lang geen trilling meer. Je kunt me niet groter maken of kleiner.
Ik Ben die ik Ben.
En zo doe ik wat ik doe, wat Wil, elk moment proevend wat hierin aanwezig is.

Het ware Licht, als het bevrijd is, dan ben je vrij van de keten.
Want er is niets meer wat je ketent wat je kan verblinden, waar je aan gehecht bent.
Mijn zintuigen hebben ook een steeds kleinere rol gekregen in mijn leven een minder en minder bepalende rol. Het is meer en meer een spel dat ik speel omdat ik hier nu eenmaal nog ben.
Het Licht wil bevrucht worden door het leven hier. Wil juist bevrucht worden door de duisternis, de interactie daarmee. Wil alles wat duister is, in het Licht brengen.
En als het in het Licht gebracht is, zal er nooit meer een val zijn en is een nieuwe dimensie toegevoegd in die loutering in dat proces.

Kagib

De uitgesproken woorden:

http://we.tl/s4SY1gd7Yb

Reacties

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS