5 op stap

Ja de fase van reizen kwam dus. Vantevoren had ik diep van binnen gevoeld dat ik moest stoppen met school. Heb daardoor geen enkele opleiding afgemaakt. Toen heb ik dus vanaf 1989 deelgenomen aan allerlei vredeswandeltochten in de wereld. Samen met een groep op stap, heel intensief, heel veel dat je dan tegen komt. Dag in dag uit met elkaar onderweg, veel processen die daardoor plaatsvonden. Het waren eigenlijk politiek georienteerde tochten, maar ik ging mee voor de innerlijke vrede. De ware vrede kan pas in de wereld weerspiegelt worden als de mensen de innerlijke vrede gevonden hebben. Ik kwam hierbij terecht in allerlei landen in Europa, in India, en als laatste in de VS.
Hierna wat foto's van deze tochten, te beginnen met India. :





In de VS sloot ik ook dit hoofdstuk weer af omdat ik meer en meer ervaarde dat ze niet klaar waren voor de Spirituele boodschap. Ze zaten nog veel te veel in de tegenbeweging. Ik had hier ook in gezeten dus kon ze heel goed begrijpen, maar ze konden niet de sprong maken die ik gemaakt had, de weg terug naar Huis.



De aanleiding voor afsluiting van dit hoofdstuk was een tekenfilm die we op mijn verzoek samen in de bioscoop gekeken hebben met de lopersgroep. Dit was dus de tocht door de VS van 9 maanden in 1992, 500 jaar nadat Columbus voet aan wal zette in Amerika en het begin van het einde voor de oorspronkelijke bewoners daar, die wij Indianen noemen. Voor hen liepen we dus, om onze verontschuldigingen aan te bieden en om kernproeven te stoppen. Het was dus de tekenfilm Ferngully waar we naar toe gingen, misschien ken je die wel. Het raakte mij heel diep, had m al gezien en wilde daarom mijn groepsgenoten er deelgenoot van maken. Maar velen van hen raakte het helemaal niet. Toen had ik zoiets, als dit niet kan raken, dan kan ik wel ophouden. Dit heb ik ook gedaan. Een nieuw hoofdstuk brak aan.


Kagib

De uitgesproken woorden

Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN