Kagibs levensverhaal 1 de kindertijd




Ja hierna volgt mijn levensverhaal.
Misschien her-ken je er iets in, misschien mag het inspireren of tot steun zijn.
Als kind heb ik eigenlijk geen traumatische ervaringen opgelopen. Ik ben zelfs heel lang kind gebleven, heel onbevangen, een allemensvriendje. Bij het ter wereld komen ben ik wel blijven steken, een stuitligging, waar ik een verlamde arm aan over hield. Maar hierdoor ben ik totaal niet gepest, iedereen wilde me helpen, iedereen wilde mijn vriendje, vriendinnetje zijn. Want ja, tussen het geslacht maakte ik ook geen onderscheid. Het was alsof ik in een droom leefde. Ik hield gewoon van iedereen. Ik moet hierbij wel zeggen, dat ik amper herinneringen heb van mijn kindertijd. Het zijn meer gevoelsindrukken. Maar hoe mensen mij ervaren hebben, en hoe ik op foto's over kom dat bevestigd bovenstaande. Voor mij is dit ook altijd een kernstuk gebleven in mijn latere leven. Ik ben eigenlijk nooit echt dat oervertrouwen, die onbevangenheid kwijt geraakt, al was ik een bepaalde periode wel heel onzeker, hierover later meer.


Nog wat mijn kindertijd betreft: Ik heb in mijn herinnering dat een keer heel mijn kamertje in een wit licht baadde, dat er toen een verschijning is geweest. Toen heb ik dus ook op de lagere school een opstel geschreven waarvan ik ervaar dat dit verbinding had met voorgaande. Dat ging dus over een jongetje dat op de hei aan het spelen is, en dan komt er ineens een licht uit de lucht, het blijkt Maria te zijn. Ze vertelt tegen het kindje dat hij heel de wereld gelukkig kan maken. Eerst protesteert het jongetje nog, van dat kan ik toch niet, maar uiteindelijk gaat hij toch heel de wereld door en doet wat ze hem gevraagd heeft. Als hij weer terug is, gaat Maria weer weg, en laat als symbool een roos achter. Het frappante is ook nog dat ik jaren later in een New Age winkel een kaart vond dat precies mijn opstel uitdrukte. Maria in de lucht, een jongetje op de hei, een soort kleurtekening. Op de achterkant staat, Chr. Meining-Jenny Nigella aus Gadke-Timm Pflanzenlegenden. Kent iemand die legende? (zal ook de kaart bij afbeeldingen zetten) Tot zover mijn kindertijd.




Kagib

De uitgesproken woorden

Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN