tot het Niets



Als ik naar mijn leven kijk ben ik daarin door heel heel veel heen gegaan. Er dwars door heen gegaan, en het loste op, verdween, werd tot niets, loste op in Bewustzijn. Zelfs de laatste jaren bv het genieten vd natuur alles wat ik om me heen zie wat ik hoor etc. Het is allemaal bijzaak geworden en wordt meer en meer tot niets, lost ook meer en meer op in Bewustzijn.
Dan vraag je jezelf af, wat is de zin hiervan..... Als de betekenis van alles wat we hier doen wat zich hier op aarde opbouwt zichtbaar wordt weer wordt tot niets.
Ja stel die vraag in mezelf en t antwoord is Bewustzijn.
Ik ben nu Bewust geworden van dit alles.
Daardoor kan ik er ook nooit meer uitvallen. Het is gezien, doorZien, tot begrip geworden.
Daarom kan de weg nu verder gaan vanuit het Niets vanuit alles.

Het Bewustzijn gebruikt nu de vormen om hier mezelf te kunnen presenteren, om verbinding te kunnen blijven maken. Maar t is allemaal een extraatje geworden, uiteindelijk allemaal functioneel geworden. Om mens te blijven onder de mensen.
Maar t Koninkrijk wat in me opgestaan is, is niet van deze wereld. Is Niets. Is Bewustzijn. Is leeg. En toch is t alles vol, het is vervuld.
De reis gaat verder altijd verder.
En ja hihihi misschien beste dat ik niet te ver ga, om nog beetje verbinding te houden met de wereld de mens om me heen.

Als ik niet meer de wereld van vormen om me heen zou hebben zou ik naar n nieuwe dimensie gaan. Een dimensie die niet in woorden is uit te drukken. Alleen maar energie.
Dit is een wereld van vormen, en daardoor worden we gevormd, bijna altijd misvormd.
We verliezen dat wat vormloos is en alles omvat wat van vorm is.
Door de vormen om me heen worden aspecten in me opgeroepen, die passen binnen dit vormenspel en ook een prikkelen om vrij te komen van het vormenspel.
Uiteindelijk wil het Niets alles tot Niets maken daar komt het op neer.
En Liefde is ook niets en toch alles.
En de Liefde wil dat alles oplost in de Liefde.
Daarom gaat t de interactie met de vormenwereld aan.

Zonder interactie met vormen om me heen is er leegte en toch alles vol is r stilte is r Zijn, is r vrede.
Interactie geeft beweging, dynamiek, daardoor wordt de Bron aangeboord die zich in vele lagen kan uitdrukken. Wat maar nodig is, wat het moment maar vraagt.
Je zou kunnen zeggen de mensen om me heen houden me hier, de vormen om me heen. Daardoor ga ik niet verder om helemaal op te gaan in het Niets in het Licht in het Zijn.
Ik blijf verbindingen houden met mensen, ga in interactie met ze omdat nog niet iedereen in het Niets opgegaan is in de Liefde in het Zijn. En dat is de enige intentie van het Leven dat dit ooit zal en mag gebeuren.


Kagib

De uitgesproken woorden:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-QQ4L8D7YSO7A.mp3

Reacties

Walter zei…
Oei, het is wel héél erg herkenbaar voor me wat je hier schrijft. En dan te bedenken dat alleen jij iets beschrijft zoals alleen jij dat kan!
...Ben er even stil van en zou bijna vergeten te groeten! Bij deze.
;-)
Kagib zei…
Hihihi ja toen ik dit las lieve Walter, kwam bij mij naar boven, jeetje gaat wel ver he. Maar t is echt zo, fijn dat je t her-kent.

T is tuurlijk ook iets heel vrij's omdat alle afhankelijkheid verdwenen is. :))

lieve verbonden groet Karel :)))

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN