zelfkennis



Wie ben ik?
Wie ben jij?
Wie zijn wij eigenlijk?
Het gaat om zelfkennis.
Het komt er uiteindelijk op neer dat je doorziet wat je niet bent. Dat wat allemaal boven op je gekomen is door het verleden, de betekenis hiervan. Je ouders, de opvoeding wat je geleerd is.
En ook begrip, juist ook begrip, dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Dat ieder zijn best doet binnen de mogelijkheden gegeven, weer door de opvoeding, de ouders.
We zijn allemaal geprogrammeerd, en van daaruit doen we wat we doen.
Generatie op generatie.
Daarin ligt de uitdaging dat jij dit kan doorbreken, door je te ontkoppelen van dat verleden. Niet in de weerstand, niet in oordeel, maar gewoon zien voor dat wat het is, wat het was.
Nu is nu.

En nu is er iets in jou in ieder, wat niet van de tijd is.
het niet-zelf, het Tao, de Bron, de Liefde in de Eeuwigheid. Hier jezelf voor open stellen, zodat het verleden hier meer en meer in kan oplossen. Door te Zien te voelen wat is, wat de betekenis van alles is.
Jezelf hieraan overgeven, onbevangen als een kind, vol vertrouwen. Jezelf ten diepste realiseren dat jij het niet weet, dat jij niks weet. Maar die Bron in jou Weet alles, en is een onuitputtelijke Bron van Liefde.
En ja, dan kun je rusten in, gedragen worden door de Liefde. Je voelt je licht. Je voelt je in harmonie, en je laat je meenemen waar de Liefde je ook wil brengen.

Kagib

Reacties

Walter zei…
Een mooi stuk Kagib, waar ik helemaal in mee kan.
Nog even een persoonlijke 'vrede en liefde' wens voor jou!
Groetjes
Walter
Kagib zei…
Dank je wel lieve Walter, ja we zijn r nog hihihi
Wonderlijke tijd dit wonderlijk jaar, heb r ook mijn bijdrage aan geleverd. Maar voor mijn gevoel is t nog niet voorbij kan nog steeds niet zomaar fijne kerst en nieuw jaar wensen nog steeds voel ik er zit n grote verandering aan te komen, maar vrede en liefde wensen dat ontvang ik graag en geef ik graag terug in verbondenheid liefsss Kagib xxx
Anoniem zei…
Dag lieve broer
Anoniem zei…
Dag lieve broer,

Moest eerst uitzoeken hoe ik di
T kan sturen. Een eerder lang bericht is gewist.
Fijn dat we er nog zijn, Karel. Ik denk dat er heel veel mensen, vooral familie, aan jou hebben gedacht gisteren. Hoe zou Karel zich nu voelen?
Zelfs Rosa heeft op school verteld dat haar oom Karel geloofde dat de wereld compleet zou veranderen de 21ste. Ze hebben er met de klas over gehad. Wel mooi wat het allemaal teweeg brengt. Sommige kinderen werden er ook angstig van.
Volgens mij gaat het goed met je. Goed dat je mam hebt gezien. Zij vond het erg fijn met je in Amsterdam.
Hier gaat alles goed. Behalve dat ik een griepje heb en op school even aan het worstelen ben met trouw zijn aan mijn eigen stijl van lesgeven en rekening houden met collega's. Maar zoals je schrijft, door de pijn kun je je ontwikkelen en groeien. Soms vind ik dat wel zwaar en wil ik boerin zij. En met mijn poten in de klei staan en niet teveel nadenken.
Gelukkig gaat het met Rosa zoals altijd geweldig. We gaan volgende week samen naar Berlijn.
Dag lieve Karel, je weet dat je altijd in mijn leven bent, en welkom in levende lijve. Liefs Zus Diana
Kagib zei…
lieve zus,

Beetje late reactie maar vind je reactie erg lief en begripvol.
Je kent me wel, heb niemand bang willen maken, alleen maar trouw zijn aan mijn gevoel. En t voelde zozeer dat t echt ging gebeuren.
En er gebeurde niets, dat was wel fiks omschakelen.

Hoop dat je je weer beter voelt, ik mail je nog laat nog iets van me weten.
Nog de beste wensen voor jou en Rosa. xxx

liefs broer Karel xxx

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS