eindeloze mogelijkheden

We zijn rijk. We hebben alles. We weten alles.
In duizelingwekkende vaart gaan we verder. Uitreikend, vergarend.
Meer, meer we willen meer. Beter, hoger, verder, sneller.
Eindeloze wegen openbaren zich. Eindeloze mogelijkheden.
We gaan mee. Wat de ander wil, wil ik ook. Wat de ander heeft, verlang ik ook. Wat de ander weet, moet ik ook weten. Ik blijf op de hoogte. Ik blijf niet achter. Ik sta voorop. Ik doe mee met de jacht. Een jachtig bestaan.
Als je achterblijft wordt je verslonden.
We zijn vrij. Vrij om te doen wat we willen. Vrij om te leven. Vrij om ons uit te leven. Om alles te beleven. Niets houdt ons tegen.
Alles mogen we onderzoeken. Alles mogen we uitproberen.
Eindeloze wegen. Individuele wegen. Massawegen. We bewegen mee.

Wat is individu, wat is massa? De groep bepaalt het individu? Het individu bepaalt de groep? Niets houdt ons tegen. Gewoon verder gaan. We passen ons aan. Waarheen? Waartoe? Waarom? We gaan verder! De vorm verandert. Het uiterlijk. En de inhoud? Wat is de inhoud? Wat is onze inhoud? Wat bezielt ons? Zitten we in een doolhof, een reuzenrad? Is het leven een groot avontuur, of raken we langzaam afgestompt? Eindeloze mogelijkheden. Alles voor het grijpen.
We willen meer, beter, groter. We willen weten. Wat willen we weten? Een oplossing voor onze problemen? Problemen die zich opstapelen. Op zoek naar een oplossing.
Hoever willen we hierin gaan? In dat wat we weten? In dat wat we kunnen? wat hebben we gevonden? Wat hebben we verloren? Wat is er verborgen? Wat wil zich tonen? Eindeloze vragen.
De werkelijke vraag is, waarom leven we?
Het antwoord ben je zelf. Het antwoord vormt het leven. Het antwoord vormt jouw leven.
Wie geeft het antwoord? Wie formuleert de vraag?
Wie ben jij?


Kagib

Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN