gevangen(is)

Niemand is slecht.
We gaan allemaal onze weg.
We zijn in een bepaalde situatie geplaatst.
Geboren in een bepaalde familie.
We zetten stappen, maken keuzes.
Die weer gevolgen hebben.


Pijn komt op je pad.
Vreugde komt op je pad.
Verdriet komt op je pad.
Liefde komt op je pad.


Iemand kan verstrikt raken in de omstandigheden.
Maar er is altijd een reden waarom mensen iets doen.
Het begrijpen van deze reden maakt het verschil.
Iemand in de gevangenis stoppen is geen oplossing.


Het verleden is voorbij.
De toekomst is nog niet daar.
Het enigste van belang is het Nu!


Nu kun je naar iemand glimlachen.
Nu kun je iemand verwijten maken.
De keuze is aan jou.


Toon wie je bent.
Speel geen spelletjes.
Doe geen masker op.
Ga staan voor dat waar je in gelooft.


Je hoeft niemand te zijn.
Ben gewoon je zelf.


We zijn allemaal bang om onszelf te tonen.
Velen dragen een masker.
Daarom doen we elkaar pijn.
Halen elkaar omlaag.
Omdat we allemaal verwond zijn van binnen.
Zo bewegen we verder in vicieuze circels.


Breek eruit.
Toon je ware gezicht.
Toon wie je werkelijk bent.


Begrijp dat elke kant van het leven positief is.
Ongeacht de situatie, ongeacht wat op je af komt.
Het is maar hoe je er naar kijkt.
misschien ziet alles er soms duister uit.
Maar begrijp dat de Zon altijd aanwezig is.
Alleen zie/ervaar je Het dan niet, door de wolken die gevormd zijn.
De wolken die jij gevormd hebt.
Alleen jij kan deze wolken weer laten oplossen.
En je ont-dekt de Zon.
Het was altijd aanwezig.


Het is altijd aanwezig!


We maken keuzes.
Ervaren vreugde, ervaren pijn.
We zijn verwond.
We zijn te gevoelig voor deze wereld.
Worden verwond door elk agressief woord.
We haten het leven.
We verafschuwen alles, vluchten weg.
verschuilen ons achter een masker, tonen een grimas.
We proberen er allemaal het beste van te maken.


Maar dit werkt niet altijd het beste uit.
We komen op een doodlopende weg.
We zien geen mogelijkheden meer om verder te gaan.
Ik hield van hem.
Ik hield van haar.
Waarom deed hij mij pijn.
Zij leek zo eerlijk, zo aardig.
Het is een wrede wereld, maar ik ga mijn weg.
Het kan me niets meer schelen.
Het is een strijd, maar niemand weet meer wie ik ben.


Ik hou van geld.
Ik hou van luxe.
Maar voor de rest, rot op!


Zoveel eenzame mensen.
Zoveel verwonde mensen.
Zoveel onzekere mensen.
Maar we durven het niet te tonen.
Waardoor er niets veranderd.
En de vicieuze circel draait door.


Kagib

Reacties

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS