weinig arbeiders afsluiting

Daarin ligt de roep naar de mensen die je broeders zijn. Daarin openbaart zich de kracht van je woorden van mens tot mens, van hart tot hart, van geest tot geest. Doe weg die scherpzinnigheid en die strijd en dat eeuwige gekrakeel. Doe weg dat gezeur over het al of niet-zijn van Mij en waar je Mij moet vinden. Laat Mijn woord binnengaan in alle landen en alle harten. Omdat Ik het ben die verlossing en liefde zendt door het mensenhart. Die balsem schenkt aan alle gewonde zielen en de grote verandering teweegbrengt in een ieder die tot zelfverandering wil komen. Hoor naar Mij en Ik hoor naar jou. Geef acht op Mijn stem en ik doorlicht de jouwe. Want je bent een straal van Mij, een emanatie, een pijl, een trefpunt. Ik ben in jou het ontmoetingspunt, de kracht en het 'ik' dat eens van Mij is uitgegaan en tot Mij in zelfbewustzijn terug gaat keren.
Herinner de mensen daaraan en draag bij tot de grote broederschap en vermijd de scheldpartijen tegenover allen die dwalen. Dit is alles vruchteloos.

De Heer is de onverdeelde, de ongekende die niet te bepalen is. Hij verschaft zichzelf gestalte in het ene alomvattende, aldoorstromende licht, dat zich de geestesvonk des mensen als uitgangspunt kiest, waardoor de mensen die dat grote geheim beleven, ertoe gekomen zijn om onder zoveel aanzichten van Hem te spreken. Hij is de grote oceaan waar tal van uitlopers op ondergrondse wijze en in oneindige verscheidenheid in de landen en de menselijke hoven uitstromen. De grote krachtcentrale waardoor ieder huis zijn licht ontvangt in de lampen waaraan de mensen de voorkeur hebben gegeven.
Een ieder mens kan deze verborgen stroom, dit innerlijk contact in zich werkzaam maken, indien hij zich innerlijk daarop richt. Hij heeft de keuze te doen tav het zichzelf schenkende, waardoor al het particuliere, hetzij in vreugde of leed, ondergeschikt gemaakt wordt aan die goddelijke stroom.

Het zelf in hem wordt dan tot een werkzame antenne en de stem des Heren wordt tot eigen stem. Want de eigen stem en het eigen woord zijn in die oer-stem en dat oer-woord ingeplant en eruit voortgekomen. Wij zullen dus zeker de Heer kunnen bidden, d.i. ingaan in ons zelve en in de innige stilte en toegenegenheid het verbond zoeken met het levend woord, waardoor we alle andere woorden onmiddelijk kunnen herkennen en tot hun oorspronkelijke plaats terugbrengen, indien dit voor het goede inzicht noodzakelijk zal blijken. En we zullen het verborgen water doen stromen in de innige wens voor ieder mensenkind over de gehele wereld, dat hij in zich deel moge krijgen aan de verlossende liefde, waar hij ook is, in welk een toestand hij zich ook moge bevinden en tot welk ras en volk hij ook moge behoren. Dat zal de mens die in zich deze leiding en dit stille spreken verneemt, maken tot een arbeider van de oogst.


Barend van der Meer

De uitgesproken woorden:

http://www.megaupload.com/?d=CIETH0O0

Reacties

Populaire posts van deze blog

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS

BEET VAN BEWUSTZIJN