het innerlijke Vuur




Als er mogelijkheid zou zijn in jezelf te voelen, meer en meer in jezelf te voelen, hoe groots in potentie dat is wat binnenin is. Dat wat jij uiteindelijk Bent. Dat wat pure, pure Liefde is. Dat wat alles Weet. Dat wat alles Kan. Dat is uiteindelijk in jou en in iedereen.
Dat door je heen laten dringen, door je heen laten zinderen de betekenis hiervan. De diepe betekenis hiervan.
Als je een sprankje hiervan zou kunnen beleven, hoe kostbaar jij bent.
Dat ook jij een mogelijkheid bent om dat Andere vrij te maken, te bevrijden.
Dan kan toch niet anders dat een intens verlangen in je vrijkomt om alles eraan te doen om dit vrij te maken.
Als dit innerlijke Vuur van beleven vrijkomt dan verbrandt t zoveel nietszeggende dingen waarom we ons druk maken in t dagelijkse leven. Dan verbrandt t al die routines, de tredmolen waarin we vaak leven, waarvoor we vechten om t te behouden. Zekerheden, die bijna altijd schijnzekerheden zijn. Alles wat we willen hebben, alles waar t om zou gaan in dit leven, carriere, geld, macht, aanzien, en vooral zoveel mogelijk doen, doen, doen. Het zelf willen doen, onze kleine wil, egowil inzetten in een verkramping, in een gesloten zijn voor Dat wat jou helemaal omvat. Omvat met/in Liefde, Liefde, Liefde, Eeuwig en voor altijd.
Dan springt het hart toch op, is er een overgave. Een met open, lege handen staan in deemoed.
Toon me het pad, laat me zien waar ik de Liefde verduisterd heb, gebonden heb, gevangen heb. Het gevecht verdwijnt. Het gevecht om het ego overeind te houden, ten koste van zoveel.
Toon me het pad, niet mijn wil geschiede maar Uw Wil in een dit ten diepste, diepste beleven.
Beleven hoe groots het Leven is. Waarin niets voor niets is.
Een veelomvattend Plan dat er is, met eindeloze kansen.

Binnenin begint de verandering, de echte verandering.
Van binnenuit komt de bevrijding, het bevrijden van dat wat we werkelijk Zijn. In een verdwijnen, in een minder worden en minder worden. In een verstillen en tot begrip komen. Een doorleefd, doorlouterd begrip. Zodat er waarlijk begrip vrijkomt voor alles wat hier op aarde gebeurd, voor wat mensen met elkaar doen en van waaruit.
Meer en meer heb je gewoon lief, lief, lief, die mens.
Daarin bestaat het allergrootste van de mens, dat deze Liefde vrij mag komen, zich mag openbaren, opstaan vanuit ons diepste binnenste. Dan zijn we weer een met het Leven, met de Eeuwige Levensstroom.


Kagib

de uitgesproken woorden

Reacties

piet stuitje zei…
"Dan springt het hart toch op, is er een overgave. Een met open, lege handen staan in deemoed.
Toon me het pad, laat me zien waar ik de Liefde verduisterd heb, gebonden heb, gevangen heb. Het gevecht verdwijnt. Het gevecht om het ego overeind te houden, ten koste van zoveel.
Toon me het pad, niet mijn wil geschiede maar Uw Wil in een dit ten diepste, diepste beleven."

Toon me het pad...ja 'staan met open,lege handen in deemoed'.
In mijn visie moeten we letterlijk zo het pad gaan...onze handen zijn in allerlei aspecten energetisch (!) met het hart verbonden

piet
Kagib zei…
Mooi Piet, dank voor je reactie. :)))

lieve warme groet Kagib

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS